• شنبه 21 اسفند 1400
  • السَّبْت 8 شعبان 1443
  • 2022 Mar 12

کوتاه آمدن در مقابل آمریکا خطایی بزرگ است

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، با بیان عناصر مجموعه‌ به‌هم پیوسته قدرت و قوت ملی، مسئله معیشت و روان بودن مسائل مرتبط با مردم را مهم خواندند و با اشاره به جنگ نرم سخت و سنگین دشمنان برای اغوا و اثرگذاری بر مردم و خواص افزودند: علاج این جنگ پیچیده، جهاد تبیین با «روش‌های نوین نرم‌افزاری و متکی بر معارف و مفاهیم عمیق و عالیه اسلام» است.
بررسی حواشی و پیامدهای افزایش 57 درصدی مزد 1401

نه تورم زیاد می‌شود و نه بیکاری

عاقبت، تکلیف حداقل مزد کارگران در سال1401 روشن شد. با افزایش 57.4درصدی این شاخص، قرار است در سال آینده کمترین پرداختی به یک کارگر از 4میلیون و 180هزار تومان کمتر نباشد.

بیماری مزمن اغوا شدن خواص

رهبرمعظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان‌رهبری در کنار بیان مسائل مهمی همچون استحکام نظام اسلامی و نقش خبرگان‌رهبری در استحکام‌بخشی نظام، فرمودند که اگر یک ملت بخواهد مستقل و سرافراز باشد باید قوی باشد و در بیان عناصر قدرت‌ملی و قوت‌ملی، تقریبا 10شاخص ازجمله امنیت و قدرت‌دفاعی، اقتصاد، معیشت و رفاه عمومی، سیاست و قدرت چانه‌زنی سیاسی و دیپلماسی، علم و فناوری، حضور در مسائل منطقه‌ای، ایمان، اتحاد، اعتماد به‌نفس و امید ملی را برشمردند که پرداختن به هرکدام از این شاخص‌ها، یک پژوهش مستقل را می‌طلبد.

اوکراین در اتحادیه اروپا؟ شاید وقتی دیگر

کشورهای غربی، اوکراینی‌ها را به‌خاطر مقاومت دربرابر تهاجم روسیه، ‌همچون جنگجویان مقدس ستایش می‌کنند اما وقتی که پای درخواست همین اوکراینی‌ها برای عضویت در اتحادیه اروپا در میان باشد، قوانین سختگیرانه تقدس بیشتری دارند.

سواحل چگونه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند؟

بعد از گذشت بیش از 1ماه از دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر آزادسازی حریم 60متری سواحل در شمال و جنوب، رضا بیانی، قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از آزادسازی صددرصدی سواحل در شمال و نزدیک به صددرصد در جنوب خبر می‌دهد؛ بنابر اعلام مسئولان محلی سواحل آزادشده قرار است با تعریف پروژه‌هایی چون  بازارچه محل پرورش و فرآوری آبزیان دریایی، ایجاد پارک، پیاده‌راه یا بلوار ساحلی و مراکز خدماتی در اختیار عموم قرار گیرند.

دفترچه اسرارآمیز راز باند همه‌کاره را فاش کرد

تفرجگاه به جای غول‌های شنی

رفع سوءتفاهم، رضایت به اکران عید فطر