• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 21 اسفند 1400
کد مطلب : 156253
+
-

دستاورد هفدهمین سفر استانی رئیس‌جمهور

توسعه مازندران؛ از اقتصاد تا محیط‌زیست

دولت
توسعه مازندران؛ از اقتصاد تا محیط‌زیست

سفرهای استانی رئیس‌جمهور به ایستگاه هفدهم رسید و سیدابراهیم رئیسی صبح دیروز وارد ساری شد و مورد استقبال مسئولان ارشد استان مازندران قرار گرفت. رئیس‌جمهور که در 2سفر استانی گذشته خود، به گیلان و گلستان سفر کرده‌بود، فعال‌سازی ظرفیت‌های گسترده موجود در مازندران را از مهم‌ترین اهداف این سفر عنوان کرد.
به‌گزارش همشهری، رئیس‌جمهور را در این سفر وزرای کشور، ورزش و جوانان، جهادکشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، آموزش و پرورش، میراث‌فرهنگی و گردشگری و رئیس سازمان محیط‌زیست همراهی کردند. بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و عمرانی و زیربنایی، دیدار با قشرهای مختلف مردم، نخبگان، ایثارگران و خانواده شهدا و شرکت در شورای اداری از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر بود. این در شرایطی است که مازندران با وجود برخورداری از ظرفیت‌ها و امکانات گسترده و متنوع کشاورزی و معدنی از مشکلات و کمبودهای جدی رنج می‌برد و قرار است با پشتوانه جلسه‌های متعدد کارشناسی پیش‌ از انجام سفر، برای رفع مشکلات این استان تصمیم‌گیری شود.

راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز تا 6ماه دیگر
بازدید از نیروگاه نیمه‌کاره زباله‌سوز ۴۵۰تنی ساری ازجمله نخستین برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان مازندران بود که طی آن رئیسی بر راه‌اندازی این نیروگاه در 6ماه آینده تأکید کرد.
وی با ابراز تأسف از تأخیر چند ساله در تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه نیروگاهی مهم که از ظرفیت تولید سالانه ۳۰هزار مگاوات برق برخوردار است، گفت: مردم نباید گرفتار و معطل طرح‌ها و پروژه‌هایی باشند که اعتبار و راهکار تکمیل آنها وجود دارد و لازم است با همت و اراده مضاعف نسبت به تکمیل اینگونه طرح‌ها اقدام شود. رئیس‌جمهور پسماند را از مشکلات استان‌های مختلف و به‌ویژه مازندران دانست و گفت: راه‌اندازی و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به پسماند که با زندگی روزمره مردم ارتباط دارد، نباید دچار تأخیر شود؛ چراکه زمینه‌ساز ایجاد مشقت برای مردم خواهد بود. با توجه به این موضوع هم بود که رئیسی، معاون اول خود را مأمور ساماندهی موضوع‌های مربوط به زباله‌سوزها، تا قبل از پایان سال کرد.
بازدید از سواحل آزادسازی شده مازندران در منطقه خزرآباد ساری هم از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به این استان بود که با صدور دستور گسترش طرح‌های سالم‌سازی سواحل خطاب به استاندار همراه بود تا امکانات لازم برای تفریح سالم مردم فراهم شود. رئیسی در جریان این بازدید با جمعی از صیادان نیز گفت‌وگو کرد و پس ‌از شنیدن مشکلات آنان، از استاندار خواست رسیدگی به مطالبات آنان را در اولویت قرار دهد. رئیس‌جمهور همچنین تأکید کرد مطالبات و حقوق همه کارگران پیمانی شرکت‌های طرف قرارداد دولت باید قبل از پایان سال پرداخت شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید