10
شنبه 21 اسفند 1400
شماره 8459
سیاست2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بیماری مزمن اغوا شدن خواص

یادداشت
رهبرمعظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان‌رهبری در کنار بیان مسائل مهمی همچون استحکام نظام اسلامی و نقش خبرگان‌رهبری در استحکام‌بخشی نظام، فرمودند که اگر یک ملت بخواهد مستقل و سرافراز باشد باید قوی باشد و در بیان عناصر قدرت‌ملی و قوت‌ملی، تقریبا 10شاخص ازجمله امنیت و قدرت‌دفاعی، اقتصاد، معیشت و رفاه عمومی، سیاست و قدرت چانه‌زنی سیاسی و دیپلماسی، علم و فناوری، حضور در مسائل منطقه‌ای، ایمان، اتحاد، اعتماد به‌نفس و امید ملی را برشمردند که پرداختن به هرکدام از این شاخص‌ها، یک پژوهش مستقل را می‌طلبد.
ویژه
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه به عقیده دولت سیزدهم مذاکرات باید براساس الگوها و شاخص‌های جمهوری اسلامی باشد، گفت: بنای دولت سیزدهم بر این است که با تکیه بر اقتصاد درون‌زا و ملی، نباید مشکلات را به مذاکرات وین گره زد.
فرمانده کل سپاه گفت: ایران اسلامی امروز در میدان مرکزی همه مخاطرات و تهدیدات دشمنان قرار دارد و هیچ ظرفیتی از دشمن برابر انقلاب اسلامی بیکار نیست.
نگاهی به تحقق شعار سال 1400

مانع‌زدایی؛ هدفی که نباید هیچ‌وقت فراموش شود

تنها مصوبات مجلس نمی‌تواند قدم مؤثری در تحقق شعار سال باشد، بلکه آنچه مهم است آیین‌نامه‌های اجرایی است که دولت باید به‌کار ببندد تا آنچه مقرر و مصوب‌شده، عملیاتی شود
گزارش
سنت نامگذاری سال‌ها از جانب رهبر معظم انقلاب به‌طور مشخص از سال 1378 آغاز شد. در طول دهه 90 نیز نامگذاری تمام سال‌ها وجه اقتصادی داشت یا اقتصاد بخشی از شعار سال بوده است.

نقل‌قول‌خبر/حجت‌الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی، استاد حوزه علمیه قم

در 8سال دفاع‌مقدس که مردم ایران غیرت دینی به خرج دادند، توانستیم در برابر تهاجم تمام‌عیار دشمن بایستیم، ولی در مسئله هسته‌ای که غیرت لازم را به خرج ندادیم و آنجا که نباید به دشمن اعتماد کنیم، اعتماد کردیم.
آغاز بررسی لایحه بودجه  در شورای نگهبان
هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به آغاز بررسی لایحه بودجه در شورای نگهبان، گفت: براساس قانون، شورای نگهبان ۱۰روز مهلت دارد تا درباره لایحه بودجه اظهارنظر کند.