• دو شنبه 29 آذر 1400
  • الإثْنَيْن 15 جمادی الاول 1443
  • 2021 Dec 20

به‌زودی افزایش یارانه نقدی 60میلیون ایرانی

آذرماه نشد، شاید اول بهمن بشود. سناریوی نخست تیم سید ابراهیم رئیسی در زمان کارزار انتخاباتی این بود که از ابتدای آذرماه سیاست ارز 4200 تومانی را اصلاح و پرداخت مستقیم یارانه ریالی را جایگزین آن کند. لایحه به مجلس فرستاده شد اما مجلس به بررسی فوری آن رأی نداد و حالا راه پیش روی دولت این است که از ظرفیت قانونی در اختیار خود استفاده کند و سناریوی دوم را از بهمن‌ماه کلید بزند.

آمادگی 3500‌جای‌گرم در شب های سرد

منظر شهر در شب‌های سرد زمستانی، زمانی تماشایی‌تر می‌شود که خیابان‌های شهر را عاری از کارتن‌خواب‌ها و معتادانی زیر چند لایه پتو یا گونی ببینیم. در این شرایط است که می‌توان دلخوش بود، آنها در سرپناهی گرم و امن مثل یکی از 20گرمخانه شهرداری سر بر بالین گذاشته‌اند؛ گرمخانه‌هایی که برای حمایت از آنها و همچنین ارتقای ایمنی شهر ساخته شده‌اند که در آنجا خدمات مختلف رفاهی، درمانی و فرهنگی هم ارائه می‌شود.

تلخ اما واقعی

به یادم دارم که حدود 12سال پیش، مردی میانسال، فقیر و نام‌آشنا برای اهالی شمیران، یکی از شب‌های سرد زمستان در محله چیذر، از مصرف بیش از حد مواد، اوردوز کرد، یخ زد و جان سپرد. او همه زندگی‌اش را به مواد‌مخدر باخته بود و چند سال آخر عمرش را بی‌سرپناه به سر می‌کرد. اجداد پیرمرد اهل شمال شهر تهران بودند اما او همه‌‌چیز را ‌دود کرد تا خودش نیز به شکلی دردناک، از دنیا خداحافظی کند.

پهپادهای آمریکایی؛ پهپادهای قاتل

اسناد فاش‌شده از سوی نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد خطای ارتش آمریکا حین حملات هوایی در افغانستان، عراق و سوریه منجر به هدف‌گیری نادرست و کشته‌شدن هزاران غیرنظامی شده است
ارتش آمریکا از آن زمان که جنگ در افغانستان، عراق و سوریه را از زمین به آسمان منتقل کرد، یک وعده کلیدی داد؛ اینکه بمب‌ها و پهپادهای آمریکایی با دقتی بالا دشمنان را هدف قرار دهند و خطرهای احتمالی برای غیرنظامیان به حداقل برسد.

هوای تازه برای تماشاگر

از «سیندرلا» تا «شیرهای بابا‌سلطنه» نمایش‌هایی هستند که گلاب آدینه در مقام بازیگر در دهه90 روی صحنه برده است؛ بازیگری تمام‌عیار که نقش‌هایش همیشه برای مخاطبان ماندگار است.

ترمیناتورها همچنان روی خط تولید

ساخت و توسعه سیستم‌های تسلیحاتی خودمختار معروف به «روبات‌های قاتل» همچنان ادامه خواهد داشت.

آینده مبهم کشت برنج

برنج ایرانی از گذشته جایگاه مهمی میان مردم ایران و حتی دنیا داشته است. این محصول که سابقه کشت آن در ایران به 2500سال پیش می‌رسد یکی از کیفی‌ترین برنج‌های دنیاست اما کشت این محصول پرطرفدار که جزو مهم‌ترین غلات به‌حساب می‌آید بیش از هر محصول دیگری به آب نیاز دارد و به همین دلیل در شرایط فعلی که خشکسالی و کم‌آبی از هر سو کشورمان را تحت‌تأثیر قرار داده، کشت برنج هم نیاز به یک بازنگری اساسی دارد.

توقع‌مان از خودمان بیشتر بود

درخواست‌3‌هفته قرنطینه

شفاف ترین و پاسخگوترین دستگاه‌های کشور کدامند؟

حمله خواستگار ناکام به 10خودرو