• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 29 آذر 1400
کد مطلب : 148623
+
-

فتح‌الفتوح فرهاد!

فرهاد مجیدی بدون اینکه درکی از توانایی‌های حریفش داشته باشد تیم دوم استقلال را به زمین فرستاد و تا آستانه حذف از جام حذفی پیش رفت

فتح‌الفتوح فرهاد!

تیم سختکوش نود ارومیه تا مرز خلق یک شگفتی بزرگ در جام‌حذفی پیش رفت اما در ضربات پنالتی ناکام ماند. این تیم تا آستانه حذف کردن استقلال پیش رفت اما در دقایق پایانی گل تساوی را دریافت کرد و در ضربات پنالتی شکست خورد. در روز اول از مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی دیروز 12بازی برگزار شد و تنها مسابقه‌ای که نتیجه‌اش تا دقایق پایانی برخلاف پیش‌بینی‌ها جلو می‌رفت همین بازی استقلال و نود ارومیه بود. استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان حریف ارومیه‌ای بود و فرهاد مجیدی برای این بازی به نیمی از بازیکنان اصلی‌اش استراحت داد. نود ارومیه تیمی است که در لیگ2 حضور دارد و در گروه دوم آن مسابقات رتبه دوم جدول را در اختیار دارد. جالب اینکه رتبه اول آن گروه در اختیار شاهین بندرعامری است که سال گذشته در جام‌حذفی به پرسپولیس خورد و با شکست 4-1 حذف شد. نود دیشب تقریبا در تمام 90دقیقه قانونی در مقابل استقلال با تراکم بالا در محوطه جریمه خودی مشغول دفاع بود و در تنها حضورش در محوطه جریمه استقلال به گل رسید تا تیم مجیدی و هوادارانش را برای دقایقی دچار استرس حذف در اولین مراحل جام‌حذفی کند. استقلال 2سال قبل نیز در اولین بازی جام‌حذفی در همین موقعیت قرار گرفت و تا دقایق تلف‌شده بازی مقابل گل ریحان البرز یک بر صفر باخته بود. آبی‌ها در دقیقه93 آن بازی از شکست فرار کردند و در وقت‌های اضافه مقابل حریف پیروز شدند. دیشب هم آرمان رمضانی در دقیقه88 استقلال را از شکست نجات داد تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود و آبی‌‌ها فرصت حذف کردن حریف چغر و باانگیزه ارومیه‌ای را پیدا کنند. البته تیم زردپوش نود در وقت‌های اضافی هم دروازه‌اش را بسته نگه داشت و بازی را به ضربات پنالتی کشاند اما دو پنالتی این تیم از دست رفت و در مقابل از میان استقلالی‌ها فقط سعید مهری پنالتی‌اش را از دست داد تا این بازی در نهایت با پیروزی 4-2استقلال در ضربات پنالتی به پایان برسد و فرهاد مجیدی مسابقه‌ای را که می‌توانست یک بازی راحت برای آبی‌پوشان باشد با زحمت فراوان از حریفش ببرد.

   همه بردند، حتی پدیده
سپاهان هم دیروز مثل استقلال میزبان تیمی از لیگ2 بود اما تیم نویدکیا فرصت گلزنی و شگفتی‌سازی به حریفش نداد و برد نزدیکی مقابل این حریف کسب کرد. تیم شهیداورکی اسلامشهر فقط یک بار در دقیقه60 مقابل صدرنشین لیگ برتر تسلیم شد و در نهایت با همان یک گل شکست خورد. فولاد هم میزبان شهرداری نوشهر بود که با 3گل این تیم را به راحتی برد و صعود کرد. سومین گل فولاد مقابل تیم بنگر توسط پاتوسی زده شد که نکونام درباره‌اش گفته بود اگر به فرم خوبش برگردد بهترین بازیکن لیگ خواهد شد. گل‌گهر، ذوب‌آهن، پیکان، نفت مسجدسلیمان، نساجی و پدیده تیم‌های لیگ برتری بودند که حریفانی از لیگ‌یک را حذف کردند و به یک‌هشتم نهایی رسیدند. در این میان پدیده مقابل حریفش استقلال ملاثانی حسابی به دردسر افتاد. پدیده ابتدا با گل کرملاچعب بازیکن سابق پرسپولیس از میهمان خود عقب افتاد اما در دقیقه80 توسط فلاحیان بازی را به تساوی کشاند و همین بازیکن در آخرین دقیقه وقت‌های اضافه گل دوم را هم زد و قعرنشین لیگ برتر را به مرحله بعدی جام‌حذفی رساند. دیروز تنها رویارویی لیگ‌برتری‌ها با هم، مصاف آلومینیوم و فجر در اراک بود که تیم میزبان در وقت‌های اضافه 2گل زد و در جام‌حذفی هم مثل لیگ‌برتر موفق عمل کرد. در تقابل‌های لیگ‌یکی هم مس کرمان و خیبر خرم‌آباد با غلبه بر ماشین‌سازی و مس شهربابک صعود کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید