13
دو شنبه 29 آذر 1400
شماره 8392
جامعه2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
استفاده کودکان از اینترنت در دهه گذشته به یکی از دغدغه‌های اصلی والدین تبدیل شده است و با رونق گرفتن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها این نگرانی با جدیت بیشتری از جانب والدین پیگیری می‌شود. حفظ امنیت در فضای مجازی همانطور که شرایط را برای حضور بزرگسالان در شبکه‌های اجتماعی سخت می‌کند، برای کودکان نیز به یک پاشنه آشیل تبدیل شده است و به همین منظور لازم است تا کودکان و مهم‌تر از آن والدین با اصول حضور کودکان در فضای مجازی آشنا باشند و این فضا را به دژی امن تبدیل کنند.
سازمان نهضت سوادآموزی دی‌ماه سال۱۳۵۸ با هدف با سواد کردن خیل عظیم بی‌سوادان کشور به دستور امام‌خمینی‌ره تشکیل شد. در همه این سال‌ها تلاش برای از بین بردن بی‌سوادی انجام شده است و به‌نظر می‌رسد در سال‌های اخیر کرونا نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است چون بنا به اعلام شاپور محمدزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، سطح سواد دیجیتال جامعه بالا رفته.

رانتی که دامپزشک را تبدیل به پزشک می‌کرد

براساس اطلاعات به دست آمده از دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت: دیوان عدالت اداری دستور ابطال مجوز انتقال بیش از 100 دانشجوی دامپزشکی به پزشکی را صادر کرد
حس بی‌عدالتی نسبت به فرزندان اعضای هیأت‌علمی چند سالی است که پای ثابت بحث‌های دانشجویی شده است؛ چرا که از سال92 و پس از مصوبه لحظه آخری دولت دهم، اختیار نقل‌وانتقال فرزندان اعضای هیأت‌علمی به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی واگذار شد. این مصوبه موجب شد تا فرزندان اعضای هیأت‌علمی در رشته‌های پرطرفدار پزشکی و دندانپزشکی از امکانات ویژه‌ای بهره‌مند شوند و ابهام مصوبه، راه را برای اقدامات عجیب مهیا کند.