• پنج شنبه 8 مهر 1400
  • الْخَمِيس 22 صفر 1443
  • 2021 Sep 30

آفت‌خشکسالی به‌جان اشتغال

در یکی از خشک­‌ترین تابستان‌های­ نیم‌­قرن اخیر، سهم بخش کشاورزی از بازار کار ایران 1.1درصد کاهش یافته و 284هزارو361 شاغل از این بخش خارج شده‌اند
آمارها از توقف کاهش نرخ بیکاری در فصل تابستان و تضعیف اشتغال در بازار کار کشور حکایت دارد. در این فصل، دوباره نرخ مشارکت اقتصادی کاهش پیدا کرده و روند احیای اشتغال از دست رفته در دوره کرونا نیز متوقف شده؛ اما بدتر از همه اینکه اشتغال بخش کشاورزی به‌شدت تحت‌تأثیر خشکسالی قرار گرفته است.
طرح واکسیناسیون سیار توسط شهرداری تهران با 10 دستگاه ون در حال اجراست

واکسیناسیون به حاشیه‌ها رسید

اجرای طرح واکسیناسیون سیار با دستور شهردار تهران از ابتدای مهرماه در پایتخت آغاز شده است.

نسل امروز را چگونه بشناسیم

موضوع دهه هشتادی‌ها تازه‌ نیست. شبیه آنچه این روزها همانند یک کشف جدید درباره دنیای متفاوت و رازآلود نسل جوان دهه‌هشتادی می‌گویند، پیش از این هم گفته می‌شد.

پیمان جبلی رئیس‌جدید صداوسیما شد

با پایان یافتن دوره مسئولیت علی‌‌عسکری در سازمان صداوسیما، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر ایشان، در حکمی پیمان جبلی را به ریاست آن سازمان منصوب و بر مواردی همچون «ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی»، «هدایت فرهنگی»، «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»، «پراکندن امید و نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی» به‌عنوان اولویت‌های کاری رسانه ملی در دوره جدید تأکید کردند.

چرا واردات «فایزر» منتفی شد

بررسی‌های همشهری نشان می‌دهد که مقرون به صرفه نبودن واردات واکسن فایزر و مشکلات حمل‌ونقل و همچنین مخالفت کمیته ملی واکسن و حاشیه‌هایی که با اعلام خبر واردات فایزر به وجود آمده بود، در نهایت باعث شد با دستور مستقیم وزیر بهداشت واردات این نوع واکسن به کشور ممنوع شود.

دلار روی موج صعود

قیمت هر دلار آمریکا سه‌شنبه عصر از مرز 28هزار تومان عبور کرد و دیروز تا محدوده 28هزار و 300تومان پیشروی کرد. قیمت هر دلار آمریکا از ابتدای خرداد تاکنون، 23درصد رشد کرده است.

300ساختمان پرخطر در تهران

بیش از 5هزار آتش‌نشان در 133ایستگاه پایتخت، نخستین خط مقابله با حوادث را در این کلانشهر ساخته‌اند.

حضور فعال وزارت ارتباطات در بررسی طرح صیانت

طلا به قیمت جان