• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 8 مهر 1400
کد مطلب : 141879
+
-

پیمان جبلی رئیس‌جدید صداوسیما شد

گزارش
پیمان جبلی رئیس‌جدید صداوسیما شد


فهیمه پناه‌آذر ـ روزنامه‌نگار

 با پایان یافتن دوره مسئولیت علی‌‌عسکری در سازمان صداوسیما، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر ایشان، در حکمی پیمان جبلی را به ریاست آن سازمان منصوب و بر مواردی همچون «ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی»، «هدایت فرهنگی»، «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»، «پراکندن امید و نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی» به‌عنوان اولویت‌های کاری رسانه ملی در دوره جدید تأکید کردند.

صفحه توییتر برای رئیس جدید سازمان
با پایان ماموریت پنج‌ساله عبدالعلی علی‌عسکری، پیمان جبلی که معاونت برون‌مرزی رسانه ملی را عهده‌دار بود، ریاست سازمان صدا‌وسیما را برعهده گرفت. او چند روز اخیر نشست‌های هم‌اندیشی با نمایندگان دانشگاه‌ها و برخی از چهره‌های جبهه فرهنگی انقلاب داشت. نکته قابل توجه نخستین توییت پیمان جبلی بعد از گرفتن حکمش بود و پیمان جبلی هم توییتر خود را مانند دیگر مدیران ارشد و میانی سازمان فعال کرد. با آمدن جبلی به سازمان از هفته‌ آینده شاهد تغییرات در سطح معاونت‌ها و مدیران شبکه و... خواهیم بود.

اولین اظهارنظر جبلی بعد از گرفتن حکم ریاست
پیمان جبلی در نخستین اظهارنظر پس از انتصاب به ریاست رسانه ملی تأکید کرد: «صداوسیما به‌عنوان مصداق واقعی رسانه مردمی، رسانه کسانی خواهد بود که صدایشان به جایی نمی‌رسد.»
وی همچنین در بخشی از صحبت‌هایش، درباره جذب نخبگان جوان در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای عنوان کرد: « تمام ظرفیت‌های ملی باید مورد استفاده قرار بگیرد؛ به‌ویژه ظرفیت‌های نخبگان جوان در برنامه تحولی دوره جدید صدا‌وسیما نقش محوری خواهد داشت.» 
رئیس جدید سازمان صدا و سیما درباره برنامه‌های آتی برای پوشش شبکه رادیو و تلویزیون در سراسر کشور نیز گفت: «رسانه ملی امانت مردم و متعلق به آنها و منادی و مجری بازگشت به مردم است. صدا‌وسیما باید مصداق رسانه مردمی باشد؛ رسانه صدای کسانی باشد که صدایشان به جایی نمی‌رسد. صداوسیما باید منعکس‌کننده مطالبات، خواسته‌ها و دغدغه‌های توده مردم باشد و نباید منعکس‌کننده نظرات و منویات یک طبقه خاص آن هم طبقه خاصی که جدای از مردم است، باشد.»

پیمان جبلی از سفارت تا سازمان
جبلی در سال‌های 89تا 93به‌عنوان سفیر ایران در کشور تونس فعالیت کرد. سپس به صداوسیما آمد و با حکم محمد سرافراز (رئیس وقت صداوسیما) که اتفاقا او هم از معاونت برون‌مرزی بر صندلی ضرغامی نشست، به‌عنوان «معاون خبر» این رسانه معرفی شد. سرافراز در آن زمان، همزمان با معرفی جبلی در این سمت، رسما اعلام کرد که تصمیم گرفته معاونت سیاسی را که در مدت ریاست ضرغامی حدود ۱۰سال در اختیار مجید آخوندی بود، حذف و عنوان «معاونت خبر» را جایگزین آن کند؛ تصمیمی که همانند بسیاری دیگر از رویکردهای رئیس اسبق سازمان صداوسیما، به‌تدریج و با آمدن علی‌عسکری از آن صرف‌نظر شد. با رفتن سرافراز و آمدن عبدالعلی علی‌عسکری، پیمان جبلی هم در معاونت دیگری مشغول به‌کار شد. مجید آخوندی بار دیگر به معاونت سیاسی صداوسیما بازگردانده شد و معاونت برون‌مرزی را به جبلی سپردند. البته نباید معاونت رسانه‌ای دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در زمان مسئولیت سعید جلیلی را هم فراموش کرد. وی سال‌هاست عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیماست و پیش‌ترها، دبیر اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیر اخبار خارجی و داخلی اخبار تلویزیون، سردبیر اخبار سراسری شبکه 2 سیما، مدیرکل اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکل اخبار شبکه العالم و مدیر دفتر شبکه العالم در بیروت بوده است.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی  برای رئیس جدید سازمان صدا و سیما به این شرح است:

«بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
جناب آقای دکتر پیمان جبلی دام‌توفیقه

با پایان یافتن دوره مسئولیت پرتلاش جناب آقای دکتر علی‌‌عسکری که کوشش خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه‌ آن مدیر مؤمن و بااخلاص را به همراه داشت، جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی و تخصص و تجربه طولانی در مدیریت‌های سازمان صداوسیما، و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظایف رسانه ملی برخوردارید، برای یک دوره پنج‌ساله به ریاست آن سازمان منصوب می‌کنم.
رسانه‌ ملی، دانشگاهی برای ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه تحریف و تفتین و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبایی و هنر و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.
هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی، و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هایی است که باید با ارتقای سرمایه‌ی انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید انشاءالله. وظیفه‌ی خود می‌دانم که از تلاش خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر عسکری در مدت مسئولیت‌شان که حقاً در خور تقدیر است، صمیمانه تشکر کنم و جنابعالی را به بهره‌مندی از طرح‌های بلندمدت و ناتمام دوره‌ی ایشان توصیه نمایم. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
سیّدعلی خامنه‌ای- ۷ مهر ۱۴۰۰

این خبر را به اشتراک بگذارید