• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 8 مهر 1400
کد مطلب : 141854
+
-

نیش طارمی بر تن بزرگان

مهاجم ایرانی پورتو دست از سر باشگاه‌های بزرگ برنمی‌دارد. پس از چلسی و یووه، او دروازه لیورپول را هم باز کرد

نیش طارمی بر تن بزرگان


مهدی طارمی بعد از گلزنی به تیم‌های بزرگی مثل چلسی و یوونتوس و گل ناکامش به اتلتیکو مادرید، به لیورپول بزرگ هم گل زد اما این گل برای جلوگیری از باخت خانگی سنگین پورتو کافی نبود. مهدی طارمی نخستین ایرانی در تاریخ فوتبال شد که به لیورپول گل می‌زند. او درست در همان لحظه‌‌ای که مسی نخستین گلش با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن را مقابل من‌سیتی به ثمر رساند، موفق شد در دقیقه75 دروازه لیورپول را باز کند. او 8‌بازی در اروپا انجام داده و تاکنون موفق شده 3‌گل مقابل تیم‌های مطرح اروپا یعنی یوونتوس، چلسی و لیورپول به ثمر برساند و دروازه شزنی، مندی و بکر را باز کند. او حتی دروازه اوبلاک را هم باز کرد اما کمک‌داور ویدئویی آن را مردود اعلام کرد. طارمی با امتیاز6.9 بهترین بازیکن تیمش در این باخت وحشتناک بود. توپ‌ربایی فابیو وییرا، هافبک پورتو از مقابل فابینهو و ارسال دقیقی که از سمت راست و کنج محوطه جریمه لیورپول داشت، یک موقعیت نصف و نیمه را برای تیم پرتغالی به‌وجود آورد، اما مهدی طارمی با یک جا‌‌گیری عالی، فرار از کنار جو گومز و ضربه سر شیرجه‌ای تماشایی، آلیسون بکر را ناکام گذاشت و دروازه لیورپول را باز کرد. ملی‌پوش ایرانی پورتو در بازی با لیورپول یک دریبل ناموفق، یک سانتر نادرست، ناکامی در 8‌دوئل زمینی و 11‌بار از دست‌دادن مالکیت توپ داشت و همچنین یک‌بار هم در موقعیت آفساید قرار گرفت، اما در نهایت کار خود را با یک شیرجه زیبا و زدن تنها توپش در چارچوب دروازه انجام داد تا یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول هم ضربه سر او را تحسین کند و در صحبت‌های پس از مسابقه بگوید: «آن هد خیلی خوب بود.»
حالا سردار آزمون با 4‌گل (بدون احتساب بازی دیشب؛ اتلتیکومادرید، بایرن مونیخ، بنفیکا و لیون)، مهدی طارمی با 3‌گل (یوونتوس، چلسی و لیورپول)، علی دایی با 3‌گل (2‌گل به چلسی و میلان)، مهدی مهدوی‌کیا با ‌2گل (یوونتوس) و علی کریمی با یک‌گل (راپید وین)، بهترین گلزنان ایران در لیگ قهرمانان اروپا هستند.
    لیورپول در حالی از برد خارج خانه در دراگائو لذت می‌برد که همزمان عزادار درگذشت دومین گلزن برتر تاریخ خود هم بود. راجر هانت، دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه لیورپول و یکی از قهرمانان جام‌جهانی۱۹۶۶ در‌ ۸۳سالگی درگذشت. هانت در سال۱۹۵۸ و زمانی که لیورپول در دسته دوم حضور داشت، به قرمزها پیوست و تا سال۱۹۷۰ برای این باشگاه بازی کرد. او تا سال۱۹۹۲ برترین گلزن تاریخ لیورپول بود، تا اینکه این رکورد توسط ایان راش شکسته شد. هانت از سال1958 تا 1970 برای لیورپول 492‌بازی انجام داد و 286‌گل به ثمر رساند. او از سال1962 تا 1969 هم 34‌بازی برای تیم ملی انجام داد و موفق شد 18‌گل به ثمر برساند.
    با دبل محمد صلاح مقابل پورتو، شمار گل‌های این بازیکن مصری در لیگ قهرمانان به 31گل رسید تا او در کنار اتوئو و دروگبا به سومین گلزن برتر آفریقایی در لیگ قهرمانان تبدیل شود که بیش از 30گل برای تیم‌هایشان می‌زنند. صلاح حالا در 6‌دیدار پیاپی در همه رقابت‌ها برای لیورپول گل زده است.‌ آخرین باری که یکی از بازیکنان لیورپول موفق شده بود در 6‌دیدار پیاپی برای این تیم گل بزند، خود صلاح در سال۲۰۱۸ بود. گل‌های پیاپی مو صلاح در این فصل به چلسی، لیدز، میلان، کریستال‌پالاس، برنتفورد و پورتو بوده است.
    لیورپول در 9رویارویی مقابل پورتو، 6برد و 3‌تساوی به‌دست آورده و هرگز نباخته. تنها 2‌تیم دیگر یعنی آنتورپ و والسال با 11بازی برابر لیورپول عملکرد بدتری نسبت به پورتو در دیدارهای رودررو مقابل این تیم داشته‌اند.
    مانه تاکنون موفق شده 5بار به پورتو گل بزند که این بهترین رکورد یک گلزن لیورپولی در بازی‌های اروپایی مقابل یک‌تیم خاص محسوب می‌شود.
    این برای سومین‌بار در طول تاریخ باشگاه لیورپول (1892، 2009 و 2021) است که آنها در 6بازی پشت‌سرهم خود در همه رقابت‌ها 3گل یا بیشتر می‌زنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید