• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 8 مهر 1400
کد مطلب : 141880
+
-

حضور فعال وزارت ارتباطات در بررسی طرح صیانت

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در اظهارنظری جدید درباره طرح مجلس برای اینترنت کشور که به طرح صیانت مشهور شده بر حضور فعال وزارت ارتباطات در بررسی این طرح تأکید کرده است. او در جمع مدیران و معاونان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به لزوم فراهم‌سازی‌ ابزارهای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: «اکنون زندگی‌ها بدون استفاده از ابزارهای مبتنی‌بر فناوری ارتباطات و اطلاعات دشوار شده و این بخش همه عرصه‌های زندگی بشر را تحت‌تأثیر قرار داده است. در چنین شرایطی، دولت باید خود را به‌روز کرده و ابزارهای حفاظت از حقوق مردم در این فضا را فراهم کند.»
زارع‌پور در این نشست بر اهمیت نقش سازمان تنظیم مقررات تأکید داشته و گفت: «با افزایش کاربردهای ارتباطات و خدمات فناورانه پایه، نقش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و در کل نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر می‌شود؛ بنابراین باید تنظیم‌گری حوزه خدمات فضای مجازی و حوزه فناوری اطلاعات را تقویت‌کنیم.
اگر می‌خواهیم واقعا حافظ حقوق مردم در فضای مجازی باشیم باید پرقدرت‌تر از گذشته و در عمل ظاهر شویم و به اعتقاد من مجموعه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مغز متفکر این حوزه است.»  وزیر ارتباطات با اشاره به بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در کمیسیون ویژه مجلس، بر حضور فعال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ارائه نظرات کارشناسی در جلسات این کمیسیون تأکید‌کرد.

برنامه وزارت ارتباطات برای توسعه سریع اینترنت ثابت
وزیر ارتباطات در بخشی دیگری از صحبت‌های خود به مسئله گسترش نامتقارن اینترنت ثابت و موبایل در کشور پرداخت و گفت: درحالی‌که اکنون بیشتر از ۸۲میلیون کاربر مشترک اینترنت سیار در کشور هستند تعداد مشترکان اینترنت ثابت تنها حدود ۱۰میلیون نفر است. زارع‌پور در این رابطه گفت: باید در دوره جدید هم توسعه دسترسی همراه و هم ثابت مورد توجه جدی قرار گیرد و در عین حال، نگاه و توجه ویژه‌ای به توسعه دسترسی ثابت از طریق فیبرنوری به منازل و بنگاه‌ها صورت گیرد؛ به‌گونه‌ای که مردم در 2سال آینده ثمرات آن را لمس کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید