22
پنج شنبه 8 مهر 1400
شماره 8327
ادب‌وهنر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گذشته به وضوح آینه

چندی پیش که نسخه ترمیم‌شده فیلم «شطرنج باد» محمدرضا اصلانی، 1355 در فضای مجازی منتشر شد، کاربران فضای مجازی واکنشی از سر شگفتی و خرسندی به کیفیت بالای نسخه ترمیم‌شده آن نشان دادند. «شطرنج باد» تنها فیلمی نیست که در چند سال اخیر نسخه ترمیم‌شده آن در دسترس عموم قرار گرفته است.
گزارش
با پایان یافتن دوره مسئولیت علی‌‌عسکری در سازمان صداوسیما، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر ایشان، در حکمی پیمان جبلی را به ریاست آن سازمان منصوب و بر مواردی همچون «ارتقای سطح آگاهی و معرفت عمومی»، «هدایت فرهنگی»، «تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی»، «پراکندن امید و نشاط» و «ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی» به‌عنوان اولویت‌های کاری رسانه ملی در دوره جدید تأکید کردند.
نارضایتی کمیسیون فرهنگی مجلس از عملکرد ساترا

گره‌گشایی در بهارستان

سرنوشت نظارت بر شبکه نمایش خانگی در مجلس مشخص می‌شود
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اواخر شهریورماه زمانی که هنوز از انتخابش در وزارتخانه 20روزی نگذشته بود، اظهارنظری درباره وضعیت نمایش خانگی کرد؛ موضوعی که پیش از این با حضورش در وزارتخانه برخی از اعضای خانه سینما و اتحادیه تهیه‌کنندگان خواستار رسیدگی به این موضوع شده بودند.
دشواری‌های روایت نزدیک به واقعیت

دشواری‌های روایت نزدیک به واقعیت

به بهانه انتشار کتاب «مهدی عراقی را بکش»
«وی در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.» این‌ جمله آشنا، گذشته از زبان فرسوده‌ و نخ‌نمایش، صورت مثالی روایت رایج از مشاهیر مذهبی‌- سیاسی‌ است.
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، محمد خزاعی را به‌عنوان رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری منصوب کرد.