• پنج شنبه 3 تیر 1400
  • الْخَمِيس 14 ذی القعده 1442
  • 2021 Jun 24

5 تغییر مهم در‌کنکور

گفت‌وگوی همشهری با اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره جزئیات سهم 60درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو، حذف دروس عمومی از کنکور و تعیین شرط معدل برای هر دانشگاه‌که از سال 1402اجرایی می‌شود
مهار یکه‌تازی مطلق کنکور در تعیین‌تکلیف بی‌چون‌وچرای سرنوشت داوطلبان ورود به دانشگاه، بار دیگر طی ماه‌های اخیر با ورود شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به مسئله ایجاد تغییرات اساسی در نظام سنجش و پذیرش دانشجو کلید خورد.
جان باختن 2 نفر از خبرنگاران در حادثه واژگونی اتوبوس، جامعه رسانه ای کشور را عزادار کرد

حادثه مرگبار برای اتوبوس خبرنگاران

واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط‌زیستی که برای بازدید از سد کانی سیب راهی استان آذربایجان غربی شده بودند حادثه تلخی را رقم زد و به جان باختن 2‌نفر از خبرنگاران و مصدومیت شمار دیگری از آنها منجر شد.

زنان محیط‌بان؛ 2عرصه و 2رویکرد

حضور بانوان محیط‌بان نکته‌ای نیست که فقط در ایران مطرح شده باشد و نیاز به فرهنگ‌سازی داشته باشد.

خشکسالی، بی‌آبی و چند راه‌حل

متأسفانه هشدارهایی که از یک دهه پیش متخصصان محیط‌زیست و سازمان‌های جهانی مانند ناسا در رابطه با تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین و بروز خشکسالی‌ها می‌دادند، به‌وقوع پیوسته است.

تأیید قیمت واکسن داخلی

سرانجام پس از اما و اگرهای فراوان بر سر درستی و نادرستی تعیین قیمت 200هزار تومانی واکسن ایرانی کووایران برکت، رئیس سازمان غذا و دارو تأیید کرد که قیمت هر دوز واکسن برکت همانی است که اعلام شده؛ یعنی 200هزار تومان.

تحول در جوار آرامستان تاریخی

5آرامستان‌ مسیحیان محله دولاب آخرین مراحل بازسازی و تبدیل به یک فضای فرهنگی و گردشگری را طی می‌کند تا به‌عنوان بخشی از تاریخ شهر تهران و نمادی از همزیستی فرهنگ‌های گوناگون باقی بماند.

آغاز جنگ سهمیه

در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر از رقابت نزدیک پرسپولیس و سپاهان در صدر جدول که بگذریم، حساس‌ترین بازی هفته را استقلال و گل‌گهر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌کنند.

پرچم ایران را به قله رساندم