2
پنج شنبه 3 تیر 1400
شماره 8252
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نقض آزادی با بستن سایت‌های ایرانی

وزارت دادگستری آمریکا با بهانه‌ای واهی، دامنه اینترنتی چندین سایت ایرانی و عراقی را مسدود کرد
گزارش
وزارت دادگستری آمریکا در اقدامی خصمانه روز سه‌شنبه اعلام کرد که دامنه اینترنتی ۳۳وب‌سایت مورد استفاده «اتحادیه رادیوها و تلویزیون اسلامی» و 3وب‌سایت تحت مدیریت گروه کتائب حزب‌الله عراق را به‌دلیل آنچه نقض تحریم‌های آمریکا خوانده، مسدود کرده است.
ویژه
حمله خرابکارانه به یکی‌‌از ساختمان‌های انرژی اتمی ناکام ماند. نورنیوز، رسانه‌ نزدیک به دبیرخانه شورای‌عالی امنیت‌ملی در این‌باره اعلام کرد که اقدام خرابکارانه علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی در اطراف کرج ناکام ماند و هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی هم به همراه نداشت.
خبر
ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب قبل از ظهر چهارشنبه به دیدار حسن روحانی، رئیس‌جمهور در پاستور رفت.
رئیس‌جمهور خطاب به مردم:

تحریم تمام است

روحانی: به عراقچی اختیارات بدهیم توافق را نهایی کند
دولت
رئیس‌جمهور در جلسه چهارشنبه هیأت دولت با اشاره به یکی از وعده‌های خود مبنی بر تحویل دولت بدون تحریم به منتخب بعدی ملت، گفت: من به ملت ایران اعلام می‌کنم دولت جنگ را به پایان رسانده، دولت در سایه ایثار و فداکاری مردم، در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری، آمریکا را پای میز مذاکره در وین کشانده و حرف زده و مسائل مهم را حل و فصل کرده است و اگر بخواهند همین امروز می‌توانیم تحریم را تمام کنیم.
مجلس باز هم برای دیپلماسی قید و شرط می‌گذارد؟

مجلس باز هم برای دیپلماسی قید و شرط می‌گذارد؟

طرح ممنوعیت مذاکره مسئولان با مقامات آمریکایی در نشست دیروز مجلس اعلام وصول شد
تلاش مجلس یازدهم برای ورود و نقش‌آفرینی در عرصه دیپلماسی ادامه دارد. آنها این‌بار طرحی را به‌عنوان «ممنوعیت مذاکره مسئولان با مقامات آمریکایی» تدوین کرده‌اند که دیروز در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد؛ طرحی که عنوان آن نشان می‌دهد تلاش دارد تا منع مذاکره مقامات ایران و آمریکا را به حوزه قانون نیز وارد کند؛ آن هم درست 3روز پس از واکنش ابراهیم رئیسی به سؤالی که در همین زمینه ارائه شده است.
جزئیات تکمیلی آرای ریاست جمهوری
شورای نگهبان 5روز پس از انتخابات ریاست‌جمهوری صحت این انتخابات را تأیید کرد. در اصلاحیه‌ای هم که وزارت کشور به آرای اعلام شده داشت، برخی تغییرات جزئی در شمارش آنها صورت گرفت.