• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 3 تیر 1400
کد مطلب : 134013
+
-

آغاز جنگ سهمیه

در هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر، استقلال تیم سوم جدول، فردا میزبان گل‌گهر تیم چهارم است

آغاز جنگ سهمیه


در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر از رقابت نزدیک پرسپولیس و سپاهان در صدر جدول که بگذریم، حساس‌ترین بازی هفته را استقلال و گل‌گهر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌کنند. 
همسایگی 2 تیم در جدول رده‌بندی و رقابتی که برای کسب رتبه سوم میان آنها جریان دارد فقط 10درصد از حساسیت این بازی را شکل می‌دهد. 90درصد دیگر، جنگ سنتی میان 2 چهره محبوب آبی‌ها یعنی امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی است. فرهاد اگرچه هنوز روی نیمکت استقلال هیچ جامی نگرفته اما محبوبیتی که از زمان بازی‌اش جمع کرده هنوز آنقدر پابرجاست که حتی در جنگ میان او و مدیران استقلال هواداران طرف شماره7محبوب‌شان را بگیرند. آن طرف امیر قلعه‌نویی هم صاحب تمام جام‌های استقلال در لیگ برتر است و با وجود اینکه از آخرین حضورش روی نیمکت آبی‌ها 6سال گذشته هنوز برای قشر خاصی از استقلالی‌ها محبوب‌ترین است و همیشه یکی از گزینه‌های بازگشت به نیمکت این تیم محسوب می‌شود.

  امیر- فرهاد؛ 2بازی، 2باخت
روزی که فرهاد مجیدی در یکی از خلوت‌ترین بازی‌های استقلال از فوتبال خداحافظی کرد، سرمربی آبی‌ها و کسی که فرهاد پیش از همه او را برای خداحافظی در آغوش گرفت همین امیر قلعه‌نویی بود. رابطه این دو بعدها با قهر و آشتی‌های زیادی همراه بوده اما همه می‌دانند رابطه‌ای که میان این دو نفر حاکم است نامش هر چه باشد رفاقت نیست. تقابل‌های این دو چهره به‌عنوان 2 سرمربی به همان 2 بازی خاص فصل گذشته محدود می‌شود که با فاصله‌ای کوتاه در لیگ و حذفی انجام شد. سال گذشته در هفته‌های پایانی لیگ استقلالِ مجیدی با سود بردن از اشتباهات داوری سپاهانِ قلعه‌نویی را 2 بر یک برد. چند روز بعد 2 تیم دوباره در جام‌حذفی به مصاف هم رفتند که این بار استقلال کاملا برتر بود و آسان‌تر از بازی قبلی با 2گل برنده شد. امیر قلعه‌نویی در بازی اول به‌خاطر بیماری غایب بود و در بازی دوم که حضور داشت بین 2 نیمه به‌دلیل اعتراض شدید به داوری اخراج شد. مصاف فردا شب، سومین تقابل امیر و فرهاد از روی نیمکت‌هاست؛ مصاف شماره7و شماره8محبوب استقلال در سال‌های دور و نزدیک.

  امیر-استقلال؛ کاملا مساوی
قلعه‌نویی اگرچه در تقابل با مجیدی هیچ بردی نداشته اما در بازی‌های رودررو مقابل استقلال کارنامه متعادلی دارد که تعداد برد و باخت‌هایش کاملا مساوی است. او در کسوت مربیگری با تیم‌های مس کرمان، سپاهان، تراکتور، ملوان، ذوب‌آهن و گل‌گهر 21بار در لیگ برتر مقابل استقلال قرار گرفته که حاصل کارش 9برد، 5مساوی و 7باخت بوده است. یعنی بردهای قلعه‌نویی 2تا بیشتر از استقلال بوده که این دو برد هم با 2باخت او در جام‌حذفی پاک می‌شود. او یک‌بار با تراکتور و یک‌بار با سپاهان در جام حذفی به مصاف استقلال رفته که مقابل مظلومی و مجیدی شکست خورده است. بنابراین کل بازی‌های رودرروی قلعه‌نویی با استقلال در لیگ و حذفی 23بازی است که سهم هر یک از طرفین 9برد بوده است. امشب هر دوطرف به‌دنبال دهمین برد می‌گردند و البته امیر تشنه کسب نخستین پیروزی مقابل فرهاد و گرفتن انتقام 2 باخت سال گذشته است. امیر در بازی رفت این فصل در سیرجان 2بر یک به استقلالی باخت که سرمربی‌اش در آن روز محمود فکری بود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید