• سه شنبه 28 بهمن 1399
  • الثُّلاثَاء 4 رجب 1442
  • 2021 Feb 16

خداحافظی اجباری با مدرسه

روایت چند دانش‌آموز که در سال تحصیلی جاری ترک تحصیل کرده‌اند
آمار دانش‌آموزانی که در سال‌جاری ترک تحصیل کردند یا از حضور در مدرسه و کلاس درس بازمانده‌اند، آنقدر بالا رفته که مدیران استانی آموزش و پرورش برای نخستین بار در یک دهه جاری این آمار را اعلام و درباره علل آن صحبت کردند.
احداث بسیاری از ایستگاه‌های خطوط ریلی 3، 6 و 7پایتخت پیشرفت فیزیکی بالای 90درصد دارند و فاصله‌شان با بهره‌برداری کامل کم است

10 ایستگاه‌ مترو در صف افتتاح

فاز دوم خط 6مترو که از جنوب‌شرقی تا شمال‌غربی تهران را طی می‌کند آماده افتتاح است. ایستگاه‌ها ساخته شده‌اند.

جایزه گوانجو و تاب‌آوری محله‌ها

پنجمین دوره جایزه بین‌المللی گوانجو، یکی از معتبرترین رویدادها در حوزه نوآوری شهری، در شهر گوانجو چین و با حمایت سازمان‌های «UCLG»، «Metropolis» و همچنین همکاری شبکه جهانی دولت‌های محلی حامی پایداری ICLEI و گروه شهرهای C40 برگزار شد.

ماموریت همدلی

ایران، رنگین کمانی از اقوام، فرهنگ‌ها، مذاهب و گرایش‌های متفاوت است و با توجه به همین ویژگی ‌هم به‌نظر می‌رسد توسعه ایران و هرکدام از استان‌های آن به‌ویژه استان‌هایی با تعدد بیشتر اقوام و مذاهب، حساس است و مدیریت خاصی را می‌طلبد که در این زمینه نقش استانداران تعیین‌کننده است.

تغییر در خوزستان با نگاه همدلی

با رفتن «غلامرضا شریعتی» از استانداری خوزستان «قاسم سلیمانی دشتکی» با حکم رئیس‌جمهوری و رأی اعتماد هیأت وزیران از ایلام به خوزستان آمد.

میانجی جدید برجام در تهران

محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، وزیرخارجه قطر دیروز در سفری غیرمنتظره به تهران آمد و در جریان این سفر با همتای ایرانی خود محمدجواد ظریف دیدار و رایزنی کرد. گفت‌وگو در مورد مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از مهم‌ترین محورهای این سفر بود.
سردار علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در گفت‌وگو با همشهری از برنامه‌ها و اقدامات آینده این موزه می‌گوید

نماد مقاومت‌ وطن بر بلندای عباس‌آباد

حوالی باغ‌کتاب تهران، باغ هنر، پارک طالقانی، کتابخانه ملی ایران و فرهنگستان جمهوری اسلامی مجموعه وسیع باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس تهران واقع شده است.

خبر/جایزه گوانجو به «سند کاهش خطرپذیری بلایای تهران» رسید

آخرین نفس‌های دود

اسفند خوش‌بارش در راه است

تکلیف ۹ نهاد برای کنترل محتوای مجازی