02
سه شنبه 28 بهمن 1399
شماره 8161
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌مناسبت سالروز قیام ۲۹‌بهمن مردم تبریز در سال۱۳۵۶، از طریق ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی سخن خواهند گفت.
رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای‌عالی قضایی، یک پیشنهاد عینی، عملیاتی و قابل مذاکره و چانه‌زنی در زمینه حقوق بشر خطاب به کشورهای غربی داشت.

میانجی جدید برجام در تهران

وزیر خارجه قطر از آمادگی برای میانجیگری بین ایران و آمریکا با هدف تسهیل بازگشت آمریکا به برجام و تنش‌زدایی سخن گفته بود
دیپلماسی
محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، وزیرخارجه قطر دیروز در سفری غیرمنتظره به تهران آمد و در جریان این سفر با همتای ایرانی خود محمدجواد ظریف دیدار و رایزنی کرد. گفت‌وگو در مورد مسائل دوجانبه و منطقه‌ای از مهم‌ترین محورهای این سفر بود.
ماراتن FATF در خط پایان

ماراتن FATF در خط پایان

رضایی: درباره پیشنهاد رئیس‌جمهور که اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها را به طرف مقابل ندهیم، به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم
آخرین تحولات بررسی موضوع FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، از طی شدن مراحل پایانی تصمیم‌گیری برای این لوایح و عزم جدی برای تعیین‌تکلیف این لوایح حکایت دارد؛ لوایحی که راه پرپیچ و خمی را تا رسیدن به مجمع طی کرده و با گره خوردن سرنوشتش با برجام، بیم و امیدها برای تصویب یا ردش همچنان باقی است.
نظام اداری پوسیده و توأم با فساد است
مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت در گفت‌وگویی با ایسنا به آسیب‌شناسی علل و عوامل ناکارآمدی دولت‌های پیشین و موانع کارآمدی دولت‌ها پرداخته است.
سیاست‌ خارجی
با تغییر دولت در ایالات‌متحده به‌نظر می‌رسید زمان مناسب برای گشودن گره‌های زده‌شده بر دست و پای برجام فرا رسیده‌است، اما روند تحولات نشان داد چندان هم نباید به این موضوع دلخوش بود، چراکه با ورود بایدن به کاخ سفید مشخص شد تعیین تکلیف برای برجام در اولویت سیاست‌خارجی تیم جدید نیست و حداقل در کوتاه‌مدت نمی‌توان تحول ویژه‌ای را در این زمینه انتظار کشید.

تا انتخابات/ استقبال از غیبت رقیب

تا انتخابات
مرتضی طلایی، چهره سیاسی اصولگرا، در رابطه با انتخابات۱۴۰۰ و روند برنامه‌ریزی جریان اصولگرا به برنا گفت: همه‌‌چیز به این بستگی دارد که آیا جریان اصلاحات به‌طور مشخص در عرصه انتخابات حاضر می‌شود و چگونه حاضر خواهد شد؟