• یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
  • الأحَد 22 شعبان 1440
  • 2019 Apr 28

مسیر پیچیده تا بهارستان

طرح نمایندگان مجلس برای برگزاری انتخابات مجلس به‌صورت استانی و تناسبی، توجه نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات را نیز برانگیخته است.
معاون اموردریایی‌سازمان بنادر و دریانوردی درگفت و‌گو با همشهری: لایروبی اروندرود به‌زودی آغاز می‌شود و با احیای ظرفیت کشتیرانی این منطقه 2 بندر خرمشهر و آبادان جان می‌گیرند

بندرخرمشهر زنده می‌شود

اروندرود برای لایروبی آماده می‌شود تا دوباره به روزهای اوج قبل از جنگ بازگردد. رودخانه‌ای که بخشی از مرز ایران و عراق را تشکیل می‌دهد و محلی‌ها به‌خاطر وسعت و عمق زیاد، دریا صدایش می‌زنند.

کمیسیون ماده 100 و انحصار شهرداری‌ها

اخیرا ریاست محترم دیوان عدالت اداری، در مکاتبه‌ای با وزیر محترم کشور، با توجه به خسارت‌های جبران‌ناپذیر انسانی و اتلاف منابع مالی ناشی از سیل به بناها و ساختمان‌ها و تاسیسات واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها، بر ضرورت اصلاح ساختار کمیسیون ماده100 قانون شهرداری و مفاد قانونی آن، تأکید کرده‌اند.

پیام‌های ظریف در مأموریت نیویورک

سفر آقای ظریف به نیویورک می‌تواند یک تحرک جدید در سیاست خارجی ایران محسوب شده و مناسبات بین ایران و آمریکا را وارد فاز جدیدی کند

تلاش برای خروج فوری سیلاب از آق‌قلا

سیلاب بار دیگر بسیاری از خانه‌های روستایی و شهری آق‌قلا را محاصره کرده و نیروهای مردمی و مسئولان در تلاش برای هدایت آب به بیرون شهر هستند
«آق‌قلا دیگر توان ندارد و این وضع مربوط به شدت سیل یا ناآگاهی از مدیریت آن نیست. این شهرستان دیگر رمقی برای سیل دوباره ندارد. 40 روز است که خانه‌های مردم روی آب نه، که در آب است.»

2طلا و 2برنز کشتی‌فرنگی در روز اول قهرمانی آسیا

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در 5وزن نخست با 2مدال طلا و 2برنز به‌کار خود پایان داد.

رقابت عادلانه برای تاکسی ها

جشنواره تاکسیرانی تهران با معرفی 31راننده برگزیده مردمی در برج میلاد تهران برگزار شد. هم‌اکنون ٧٩ هزار تاکسی در تهران فعالیت می‌کنند و جمعیت خانواده تاکسیرانی ۴٠٠ هزار نفر است.
گزارش همشهری از جزئیات حذف زوج و فرد و طرح جدیدی که جایگزین آن می‌شود

اجرای طرحی نو برای ترافیک پایتخت

پس از تجربه موفق طرح ترافیک تهران در سال97، از تابستان امسال طرح بی‌اساس زوج و فرد نیز با شکلی جدید جایگزین می‌شود تا کنترل آلودگی هوا و ترافیک به‌عنوان 2دغدغه اصلی پایتخت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.