8
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
شماره 7648
ادب‌وهنر
23023622
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

با تأخیر

فیل در تاریکی پس از40 سال تجدید چاپ شد
«موقعی که باید صاحب آثاری می‌شدید که بتوانند کارنامه روزگار به‌حساب بیایند یا آدمش را نداشتید یا حس مسئولیتش نبود یا سوادش نبود یا همه اینها با هم».
ویژه
فکر کنید که در یک نیمه‌شب بهاری در کن نسخه ترمیم‌شده یکی از شاهکارهای استنلی کوبریک فقید پخش شود، آن‌هم فیلمی که تجربه‌ای بدیع بود در ژانر وحشت و بعد از تماشای فیلم هم «آلفونسو کوآرون» درباره این فیلم صحبت کند.
تئاتر
انستیتو بین‌المللی تئاتر، 27مارس را به‌عنوان روز جهانی تئاتر نامگذاری کرده، روزی که در ایران همزمان با روزهای نوروزی است.

پایان 22سال سکوت و انتظار

امیر صادقیان، بازیگر جوان سینمای ایران در نیمه اول دهه70 درحالی درگذشت که همه او را فراموش کرده بودند
گزارش
درگذشت امیر صادقیان، جوان خوش‌تیپ و خوش‌چهره سینمای ایران در نیمه اول دهه70، با کمترین انعکاس خبری در رسانه‌ها، از فراموشی بازیگری حکایت داشت که حتی خبر مرگش هم نتوانست باعث به‌یادآورده‌شدنش شود.
اسکارلت برای اصلاحات

اسکارلت برای اصلاحات

تعداد هالیوودی‌هایی که به‌خاطر شرایط سیاسی حاکم بر کاخ سفید درصدد فعالیت‌های سیاسی برآمده‌اند یا چنین قصدی را دارند هر روز زیاد می‌شود.
هجوم انتقام‌گیرندگان به گیشه‌ها
هجوم انتقام‌گیرندگان به گیشه‌ها
«فیلم انتقام‌گیرندگان: پایان بازی»، طبق گزارش ورایتی در اکران آخر هفته خود شنبه و یکشنبه 27 و 28 آوریل در 4هزار و 662سالن سینمای آمریکای شمالی با فروش حدود 315میلیون دلار رکوردی تاریخی را ثبت کرده است.
بازتاب
سوم اردیبهشت، در این صفحه گزارشی درباره چگونگی نامگذاری خیابان‌ها براساس نام مشاهیر و بزرگان ایرانی منتشر شد.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
«صنوبرها در باد» مجموعه شعر علیرضا فرنام است که انتشارات ایجاز در اسفند‌ماه ۹۷ آن را منتشر کرده است.
بازی تاش و خط/زوران/شقایق‌های وحشی/تجربه سوم/نمایشگاه نقاشی‌های گلی امیدوار/استراحت سخت/نمایشگاه آثار مینا سبزی/ما گم شدیم/نوستالژی تصویر/پیش از آنکه بجنبیم/نمایشگاه نقاشی یدالله رؤیایی