7
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
شماره 7648
زیست‌بوم
23023611
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
با وجود بارش‌های مناسب، شواهد نشان می‌دهد که ایران به‌دلیل وجود اقلیم خشک و نیمه‌خشک هنوز سیراب نشده و بحران آن همچنان وجود دارد.
محیط زیست
جنگ‌افروزی‌های آمریکا و اثرات ناشی از آلایندگی‌های آن در سال‌های اخیر بر محیط‌زیست منطقه خاورمیانه به‌ویژه کشورهای عراق و سوریه بسیار قابل تامل است اما نکته مهم این است که این مواد آلاینده، ممکن است ‌تنها در خاک این سرزمین‌ها باقی نمانده و همراه با گردوغباری که از این کشورها‌ وارد ایران می‌شود، اثرات جبران‌ناپذیری بر محیط‌زیست ایران بگذارد.

جرایم میراث‌فرهنگی،قاضی متخصص می‌خواهد

تشکیل شعب تخصصی رسیدگی به جرایم میراث فرهنگی از 5سال قبل به‌عنوان یک مطالبه جدی از دیوان عدالت اداری مطرح بود
میراث ‌فرهنگی
کمیسیون اصل90 در گزارش عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی که در صحن علنی مجلس قرائت شد علاوه بر شمارش ضعف‌ها و کاستی‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پیشبرد اهداف این سازمان، دیگر دستگاه‌ها ازجمله مراجع قضایی را نیز به همکاری بیشتر با سازمان میراث‌فرهنگی برای حفاظت از آثار تاریخی فراخواند و پیشنهاد ایجاد شعب تخصصی برای رسیدگی به جرایم حوزه میراث‌فرهنگی را از سوی قوه قضاییه مطرح کرد.

رونمایی از شهاب‌سنگ ناصرالدین‌شاه در کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اعلام کرد: شهاب‌سنگ ورامین، بزرگ‌ترین شهاب‌سنگ ایران و یکی از 7 شهاب‌سنگ «مزوسیدریتی» در جهان که 138سال پیش هنگام سقوط و برخورد با چشم رصد شد، یکشنبه هشتم اردیبهشت امروز در کاخ گلستان به نمایش گذاشته می‌شود.
مشاهده 2 گونه پرنده در بوشهر
مشاهده 2 گونه پرنده در بوشهر
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گناوه از مشاهده و رکورد جدید 2 پرنده به نام‌های زردپره کوهی و بوبی نقابدار برای نخستین‌بار در طبیعت این شهرستان خبر داد.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
پیشکسوت علم هواشناسی ایران گفت: تاریخ نشان می‌دهد حوادثی مانند سیل اخیر در کشور قابل برگشت هستند، بنابراین پرداختن به اینگونه حوادث با هدف کاهش خسارات مالی و جانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.