19
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
شماره 7648
سیاست
23023610
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هشدار وزیرخارجه اسبق به شیوخ امارات

در حاشیه سیاست
منوچهر متکی، وزیر امور خارجه اسبق کشورمان در واکنش به همراهی شیخ‌نشینان امارات با سیاست لغو معافیت واردات نفت از ایران از سوی آمریکا، در صفحه توییتر خود نوشت: پس از انقلاب وقتی شیوخ امارات با تحریک و هدایت انگلیس علیه جزایر ایرانی دست به تبلیغات وسیعی زدند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: اماراتی‌ها باید از دریای خون بگذرند.
ویژه
محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا در برنامه «بوستان گفت‌وگو» از رادیو تهران درباره اینکه در آخرین انتخابات جامعه اسلامی مهندسین ۱۰۰ درصد آرا را برای دبیرکلی گرفته است، توضیح داد: من متأسفانه خودم این روند را نمی‌پسندم و راضی نیستم.
حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در حساب توییتری خود نوشت: «سخنان ظریف در فاکس‌نیوز اتمام‌حجت ایرانیان با هیأت حاکمه ایالات متحده آمریکا و سران برخی کشورها و رژیم‌های منطقه است؛ زبانش گویاست؛ به نرمی زبان موسی و هارون با فرعون و به سختی زبان ابوذر و سلمان با بزرگان قوم.
عمار حکیم، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق در واکنش به ادعای سفارت آمریکا در بغداد علیه مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرگونه توهین و بی‌احترامی علیه مرجعیت عالی‌قدر دینی از سوی هر کشور، طرف و یا شخصی را نمی‌پذیریم.
قضایی
سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه گفته است: رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌هایی که به‌نحوی قلوب مردم را جریحه‌دار کرده، عین عدالت است و هیچ‌گونه خلاف عدالت نیست.
سخنگوی وزارت خارجه درخصوص ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر آغاز مذاکرات ایران و عربستان گفت: در مورد عربستان جز در مسائل و موضوعات مربوط به حج، هیچ‌گونه مذاکره‌ای در هیچ حوزه دیگری بین 2 کشور در جریان نیست.
غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: از آقای ظریف پرسیده شد اگر ما به این دو کنوانسیون FATA و پالرمو بپیوندیم، اوضاع مالی و تجاری ما بهتر می‌شود؟ آقای ظریف گفت: «قول نمی‌دهم، اما حداقل بدتر نخواهد شد»؛ بنده می‌گویم بدتر خواهد شد.

عبور اصولگرایان از پدرخواندگی

در فاصله 10‌ماه مانده به انتخابات مجلس تشکل‌های نوپای جریان اصولگرایی مقابل سازوکارهایی که تشکل‌های سنتی پیش پای آنها می‌گذارند، ایستاده‌اند
احزاب
قریب به 10ماه تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و احزاب به‌دنبال راهی هستند که گوی رقابت را از دیگری بربایند و اکثریت بهارستان را در سال 99به نام خود بزنند.

استعفای 20خلبان در 2سال

سیدهادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس، با هشدار نسبت به مهاجرت گسترده خلبانان به ایرلاین‌های کشورهای همسایه به خانه ملت گفت: در 2سال اخیر حدود ۲۰نفر از خلبانان ایرلاین‌های داخلی از سمت خود استعفا کرده‌اند.
سیاسیون در مراسم گرامیداشت آقای وکیل
سیاسیون در مراسم گرامیداشت آقای وکیل
‌مراسم گرامیداشت بهمن کشاورز، رئیس سابق اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران اسکودا که روز سه‌شنبه، سوم اردیبهشت 1398، بر اثر عارضه قلبی درگذشت با حضور برخی چهره‌های سیاسی ازجمله محمدعلی ابطحی، عباس آخوندی، صادق زیباکلام و همچنین شخصیت‌های مطرح حقوقی کشورمان ازجمله عمادالدین باقی، لعیا جنیدی و محمدعلی اسفنانی در مسجد نور تهران برگزار شد.
کافه مجلس
سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگویی که با خبرگزاری فارس داشته گفته است: ما در بسیاری از کشورها رایزن اقتصادی نداریم و اگر هم داریم این رایزن‌ها مشکلات زیادی دارند که باید به مشکلات‌شان رسیدگی شود.

مذاکره برای تشکیل استان اصفهان شمالی

کافه مجلس
جواد ساداتی‌نژاد، عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت که طرح تشکیل استان اصفهان شمالی هفته بعد از تعطیلات مجلس در دستور کار کمیسیون شوراها قرار می‌گیرد.

راه‌های زیادی برای فروش نفت داریم

کافه مجلس
سیدحسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته است: با وجود فشارها و تحریم‌های یکجانبه آمریکایی‌ها ایران راه‌های زیادی برای فروش نفت دارد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
اتحادیه دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای از حجت‌الاسلام علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خواست تا گزارش عملکرد این شورا درخصوص تریبون‌هایی که از3سال گذشته و پس از تلمیح مقام معظم رهبری، در اختیار دانشجویان انقلابی قرار گرفته و راهبردهای اتخاذ شده شورا را درخصوص این تریبون‌ها برای آینده اعلام کند.
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره حزبی یا ائتلافی بودن پارلمان اصلاحات، گفت: در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قرار شد این تشکل جدید به شکل ائتلافی ثبت‌ شود و نام آن به مجمع عالی اصلاح‌طلبان تغییر کند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر پرهیز از تجزیه و تحلیل‌های غیرکارشناسانه درباره تنگه استراتژیک هرمز، گفت: برخوردهای آمریکا را باید با زیرکی و کیاست خنثی کرد.