• شنبه 2 تیر 1397
  • السَّبْت 9 شوال 1439
  • 2018 Jun 23

کم‌آبی همزاد ماست

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در نخستین گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری پس از در دست گرفتن سکان وزارت نیرو با اشاره به برنامه دولت و وزارت نیرو در قالب برنامه ملی سازگاری با اقلیم کم‌آبی تأکید می‌کند: ایران جزو کشورهایی است که دچار پدیده بدمصرفی در حوزه انرژی است و باید سرمایه‌گذاری در کاهش مصرف انرژی به‌ویژه توجیه اقتصادی داشته باشد و دولت از طرح‌های بخش خصوصی حمایت می‌کند.

آزادی‌ آزاد ‌می‌ماند؟

«استادیوم آزادی برای تماشای خانوادگی بازی تیم ملی آزاد می‌ماند؟» یکی از حاشیه‌های دلگرم‌کننده بازی چهارشنبه شب تیم ملی فوتبال ایران و اسپانیا که تصاویر بسیاری زیادی از آن در دو روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده است، حضور خانواده‌ها و تماشای خانوادگی فوتبال در استادیوم آزادی برای نخستین بار در کشور بود...

تماشای فوتبال و دورهمی خانوادگی

همه شهروندان جامعه از حقوق مساوی برخوردار هستند و در این حق، تفکیکی بین زنان و مردان نه تعریف شده و نه وجود دارد. در ایران هم که 50درصد از شهروندان را زنان تشکیل می‌دهند باید شرایط، امکانات و موقعیت‌ها برای حضور این بخش از جامعه در فضاهای عمومی و شهری به مناسب‌ترین صورت ایجاد شود و نباید با این بهانه که زیر ساخت‌ها آماده نیست و مشکل ایجاد می‌شود، آنها را از حقشان برای حضور در استادیوم‌ها محروم کرد.

یک تجربه در مدیریت شهری

پیاده حرکت کردن و رصد مسائل و مشکلات شهری، خلاصه این تجربه است. در حرکت پیاده، ملاحظه و مشاهده امکان‌پذیر است.

استقلال مالی شهرهای ایران در آینده نزدیک

درآمدهای پایدار طی سال‌های اخیر و پس از مشکلات بودجه‌ای فراوان دولت به نگرانی اصلی کلانشهرهای کشور تبدیل شده‌است.

مذاکره با آمریکا فعلاً به مصلحت نیست

سید حسین موسویان دیپلمات ارشد سابق ایران و استاد فعلی دانشگاه پرینستون آمریکاست. او 15سال قبل و در اوج بحران هسته‌ای ایران مسئولیت سخنگویی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با غرب را عهده‌دار بود.

سیاه‌چاله ستاره

نیمار بعد از برد برزیل زار زار گریه کرد، از بس که این چند روز زیر فشار بوده. صلاح حذف شده و مسی هم در آستانه یک کابوس است. آیا فوتبال روی بی‌رحمش را به ابرستاره‌ها نشان می دهد؟

شکست تلویزیون در مقابل موبایل