9
شنبه 2 تیر 1397
شماره 7412
دانش‌وفناوری
23023629
02123023913
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مایکروسافت از اضافه شدن قابلیت «جست‌وجوی بصری» Visual Search به لانچر اندروید خبر داده است. هرچند پیش‌تر تاریخ دقیقی برای اعمال این تغییرات مشخص نشده بود، اما بالاخره Visual Search به نسخه‌های اندروید و iOS  اپلیکیشن بینگ، لانچر مایکروسافت و ورژن اندروید مرورگر اضافه شد.
استارتاپ
همایش همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی و فناوری ایران و اروپا در بلژیک به مرکز توجه اروپایی‌ها به اکوسیستم استارتاپی ایران تبدیل شده است. هر چند پیش از این سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی در استارتاپ‌‌های ایرانی صورت گرفته اما در این همایش دو طرف نشان داده‌اند که علاقه‌مند به افزایش همکاری‌های خود در این حوزه با پتانسیل بالای ایران هستند.

شکست تلویزیون در مقابل موبایل

تلویزیون اینستاگرام که جدیدا ارائه شده بار دیگر نشان داد که موبایل‌ها تبدیل به مهمترین ابزار ارتباطی و رسانه‌ای مردم جهان شده‌اند
IGTV
راه‌اندازی تلویزیون اینستاگرام IGTV باعث شد بحث تلویزیون‌ اینترنتی باردیگر راه بیفتد؛ پلتفرم‌هایی که به زودی تلویزیون‌های سنتی را کنار می‌زنند و برای ست‌تاپ‌باکس‌های خانگی رقیبی جدی هستند. پیش‌ از IGTV، تلویزیون‌های اینترنتی دیگری در دنیا راه‌اندازی شده و تعداد کاربران‌شان اخیرا افزایش قابل‌توجهی در جهان داشته است.
آزمایش تاکسی‌های پرنده در آلمان

آزمایش تاکسی‌های پرنده در آلمان

تاکسی‌های پرنده در آینده‌ای نزدیک در آسمان آلمان مسافرها را جابه‌جا می‌کنند. دولت آلمان اعلام کرده به‌زودی نسل جدیدی از تاکسی‌های‌ پرنده را که توسط 2شرکت آئودی و ایرباس ساخته شده آزمایش می‌کند.
نگرانی از مرگ «کنجکاوی»
نگرانی از مرگ «کنجکاوی»
«طوفان شن که مدتی است مریخ را در برگرفته، باعث از کار افتادن کاوشگر کنجکاوی شده و احتمالا دانشمندان باید دنبال برنامه تازه‌ای برای کاوش در سطح سیاره سرخ باشند.»
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
مقامات دولتی در الجزایر برای مقابله با تقلب در امتحانات نهایی دبیرستان و قرارگرفتن سؤالات در فضای آنلاین به جای حل مشکل، صورت‌مسئله را پاک کرده‌اند. آنها اعلام کرده‌اند: دسترسی به اینترنت در خطوط ثابت و همراه کشور را تا یک ساعت پس از اتمام امتحانات قطع می‌کنند.