• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06

چرا سند تحول در کشو خاک خورد؟

گزارش همشهری از اجرایی‌نشدن سند تحول آموزش و پرورش در دهه90 و ضررهایی که از این منظر به مدارس کشور وارد شود
سند تحول آموزش و پرورش که یکی از اصلی‌ترین کلیدواژه‌های آن «حیات طیبه» است، پس از چند سال جلسه و کار کارشناسی در سال1390 توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد، اما پس از 12سال همچنان مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ تا جایی که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با معلمان در 12اردیبهشت1403 از اجرایی نشدن آن گلایه کردند .
خروج موادمخدر از 10جرم اول تهران با جمع‌آوری معتادان متجاهر

تغییر چهره

مناطقی از شمالی‌ترین نقطه تهران تا جنوبی‌ترین منطقه شهر، روزگاری به‌عنوان پاتوق معتادان متجاهر شناخته می‌شدند و اهالی شهر تلاش می‌کردند تا گذرشان به آن مناطق نیفتد و با صحنه مصرف دسته‌جمعی مواد‌مخدر روبه‌رو نشوند.

گام‌های مؤثر شهرداری تهران در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی

بحث آسیب‌‎های اجتماعی یکی از مشکلات و چالش‌های مبتلابه جامعه ما‌ست که گریبانگیر خانواده‌ها و عرصه اجتماع ما شده و رفع آنها تنها با فعالیت دستگاه‌های دولتی و حکومتی امکان‌پذیر نیست.

تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال1390 توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. این سند شامل 8هدف کلان، 23هدف عملیاتی و 131راهکار است.

طغیان آبله مرغان

آبله‌مرغان این روزها رشد قابل توجهی داشته است و هرچند گفته می‌شود که به پای 1402 نمی‌رسد، سؤال اینجاست که چرا این ویروس این روزها بیشتر شده و چه کسانی را بیشتر درگیر می‌کند و آیا درمانی دارد و چه بایدها و نبایدهایی در حوزه بهداشت و سلامت باید رعایت کنیم تا به آن دچار نشویم؟

200مرگ را به زندگی پیوند زدم

کارش جست‌وجوی تولد در میان مرگ‌های تلخ است. همه تلاشش این است که مرگ یک بیمار مرگ مغزی، بی‌نتیجه نماند و اعضای بدن او بتوانند جان بیماران نیازمند را نجات دهند.
گفت‌وگوی همشهری با جواد نظام‌دوست، غارنورد و غارشناس ایرانی که به‌مدت 30سال دالان‌های اکتشافی غارهای ایران را پیموده است

53غار ایران را کشف کردیم

غارها پدیده‌های اسرارآمیز و شاهرگ آبرسانی و شناسنامه زمین هستند. ایران بیش از 5هزار غار دارد که تنها 2500دهنه آن کشف و ثبت شده و نیمی از آنها هنوز ناشناخته باقی‌ مانده است.

کشف‌بلوبری در حاشیه تهران