61
شنبه 16 شهریور 1398
شماره 7754
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

3 کرمانی به تیم ملی فوتبال بانوان دعوت شدند

ورزش
3 بازیکن کرمانی به تیم ملی فوتبال زیر ۱۵ سال بانوان کشور دعوت شدند.
اخبار ویژه
مسئول اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهرستان جیرفت گفت: بیشترین تماس در زمینه کودک‌آزاری و اختلافات حاد خانوادگی ثبت شده که نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر خط ۱۲۳ در بین مردم هستیم.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از پرداخت تسهیلات به متقاضیان فعال در بخش مشاغل خانگی خبر داد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سیریک گفت: ستاد تنظیم بازار سیریک در ایام محرم و صفر کالاهای اساسی بین تکایا و هیأت‌های مذهبی توزیع می‌شود.
فرماندار جاسک از آغاز طرح هادی در روستاهای کوئیک‌گزی، بهمدی، بندبست و کرتی خبر داد.
شهرستان جاسک محور توسعه سواحل مکران قرار گرفته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیر 5 میلیارد و ۸۳۰ میلیون دلار کالا از گمرک‌های استان صادر شده است.
دبیر واحد پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت‌محور دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افزون بر هزار قلم مواد و فرآورده‌های دارویی غیرمجاز به ارزش بیش از ۲۹۰ میلیون ریال در زاهدان معدوم شد.
شهرک جهاد ۴هزار واحد مسکونی و شهرک برق نیز ۲هزار واحد مسکونی در زاهدان دارد؛ در مجموع ۶هزار واحد مسکونی در این 2 منطقه وجود دارد.

بانک مرکزی از فعالان اقتصادی حمایت می‌کند

رئیس کل بانک مرکزی در سفر به استان کرمان، در  نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی قول داد تا از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت‌ شود
نشست
رئیس کل بانک مرکزی به کرمان در سفر به استان کرمان، با فعالان اقتصادی این استان دیدار کرد و در  نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی قول داد تا از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

ایجاد ۱۲ هزار شغل برای مددجویان سیستان و بلوچستان

رئیس کمیته امداد امام خمینیره کشور گفت: ۱۲ هزار اشتغال در حوزه مددجویی امسال در این استان ایجاد می‌شود که این امر سبب رونق و تغییر مناسب در حوزه کارآفرینی خواهد شد.

استقبال کرمانی‌ها از طرح اقدام ملی تولید مسکن

یک مقام مسئول در بنیاد مسکن گفت: استان کرمان به عنوان شهر پایلوت ثبت‌نام از متقاضیان طرح اقدام ملی تولید مسکن را آغاز کرده که تاکنون بیش از 4۳۰۵ نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌‌اند.
زمین‌های خاکی، سهم فوتبال بشاگرد
زمین‌های خاکی، سهم فوتبال بشاگرد
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار: یک میلیارد و 800 هزار تومان در سال جاری برای احداث زمین چمن بشاگرد اختصاص داده شده است
بشاگرد با جمعیت ۴۰هزار نفر و ۱۷۰روستای کوچک و بزرگ در شرق استان هرمزگان و ۲۵۰ کیلومتری بندرعباس، با توجه به وسعت و ظرفیت‌های جالب توجه همچنان در بخش‌های مختلف ورزشی نظیر زمین ورزشی مناسب در رشته‌هایی مانند فوتبال رنج می‌برد.
نوسازی خانه‌های فرسوده قلعه‌گنج معطل تسهیلات
نوسازی خانه‌های فرسوده قلعه‌گنج معطل تسهیلات
رئیس بنیاد مسکن قلعه‌گنج: ۷۰ درصد تسهیلات طرح مسکن محرومان جذب شده، اما هنوز اعتبارات دیگری در راه است
بنا به گفته مسئولان بنیاد مسکن تاکنون ۷۰ درصد تسهیلاتِ نوسازی منازل روستایی قلعه‌گنج با حمایت دولت جذب شده و تا پایان سال آینده همه خانه‌های روستایی فرسوده این شهرستان از نو ساخته می‌شوند.
افتتاح کارخانه ماهی خشک در قشم
افتتاح کارخانه ماهی خشک در قشم
با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم کارخانه تولید ماهی خشک با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.
کشف ۱۰۱ دستگاه استخراج بیت‌کوین در کیش
کشف ۱۰۱ دستگاه استخراج بیت‌کوین در کیش
فرمانده انتظامی منطقه ویژه کیش از کشف ۱۰۱ دستگاه استخراج ارز قاچاق بیت‌کوین در این جزیره خبر داد.

همایش شیرخوارگان حسینی در استان‌های جنوب شرق

آیین
همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی هم‌زمان با سراسر کشور در سوگ شش‌ماهه دشت کربلا، دیروز جمعه، در شهرهای مختلف استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان برگزار، و قصه کودک شش‌ماهه صحرای کربلا و صاحب گهواره شکسته، پس از سال‌ها در نخستین جمعه ماه محرم در گوش هزاران شیرخواره حسینی با نوای لالا لالایی مادران نجوا شد.

۲ حادثه ترافیکی در کرمان ۱۸ مصدوم برجا گذاشت

خبر
۲ حادثه ترافیکی واژگونی پیکان و برخورد سمند و پراید در کرمان ۱۸ مصدوم برجا گذاشت.

پرداخت الکترونیکی عوارض بندرعباس – بندر شهید رجایی

راه
بر اساس اعلام مدیر کل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور پرداخت عوارض در آزادراه بندرعباس - بندر شهید رجایی الکترونیکی می‌شود و شهروندان می‌توانند بدون نیاز به توقف پشت باجه‌های عوارضی سنتی، با گوشی همراه هوشمند خود یا روش‌های دیگر در زمان‌های تعیین‌شده عوارض خود را پرداخت کنند.
PDF شنبه 16 شهریور ماه 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس از در اختیار قرار دادن اتوبوس‌های درون‌شهری به‌صورت دربستی برای رفاه حال شهروندان خبر داد.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار در نیمه دوم امسال به سامانه تصمیم یار تردد شناور مجهز می‌شود.
سرپرست اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ قطعه پرنده گرفتار در تورهای زنده‌گیری پرندگان در این شهرستان کشف شدند و پس از رهاسازی به دامن طبیعت بازگشتند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بهره‌برداری بخشی از طرح بزرگ آبیاری نوین دشت سیستان هم‌زمان با سفر چند ماه آینده رئیس‌جمهوری به این استان آغاز می‌شود و تسریع اجرای این پروژه براساس برنامه زمان‌بندی ضرورت دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع جمع‌آوری و انتقال گاندوها به منطقه حفاظت‌شده محوطه اصلی سد پیشین با همکاری سازمان حفاظت محیط‌ زیست در دست انجام است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینیره سیستان و بلوچستان گفت: ۱۶ هزار و ۷۶۵ فرزند یتیم و 2۷۴۴ فرزند محسنین زیر ۱۸ سال این استان نیازمند کمک خیران و نیکوکاران هستند.
شرکت تعاونی «دوچ بلوچ» که در زمینه آموزش صنایع دستی فعالیت می‌کند در چهاردهمین جشنواره تعاونی‌های برتر در مرحله کشوری موفق به کسب مقام برتر شد.