54
شنبه 16 شهریور 1398
شماره 7754
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کمبود اعتبار طرح‌های اشتغال‌زا در آذربایجان‌ غربی

استاندار:  با توجه به اختصاص بخشی از تسهیلات به نهادهای حمایتی  و در اختیار داشتن بخشی از آن  در مرکز،  منابعی برای استان باقی نمانده است
اقتصاد مقاومتی
آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های موفق در اجرای مرحله نخست طرح اشتغال پایدار روستایی است و در مرحله دوم با توجه به اختصاص بخشی از تسهیلات به نهادهای حمایتی و در اختیار داشتن بخشی از آن در مرکز، منابعی برای استان باقی نمانده و امیدواریم برای این امر چاره‌اندیشی شود.
اخبار ویژه
مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی از راه‌اندازی مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در استان تا پایان سال خبر داد.
مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان غربی از آغاز ثبت‌نام بیمه زنان خانه‌دار در شعب تأمین اجتماعی استان خبر داد.
شهردار منطقه یک تبریز از آغاز مراحل اجرایی احداث پل عابر پیاده در مسیر خیابان فارابی پل سنگی خبر داد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از راه‌اندازی مدرسه علمی- مهارتی چرم و کفش با هدف آموزش، برندسازی و تجاری‌سازی این صنعت خبر داد.
طرح جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌های بی‌صاحب در کوی استانداری از سوی اکیپ‌های معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری منطقه ۵ تبریز اجرا شد.
هزینه کردن برای پروژه‌ها و تکمیل تقاطع آذربایجان نیازمند بودجه است و تا بودجه شهرداری ارومیه کامل تحقق نیابد، بهره‌برداری از این طرح امکان‌پذیر نیست.
10 نفر از فعالان بازار طلای استان آذربایجان شرقی که با راه‌اندازی بورس غیرواقعی طلا در بین تعدادی از طلافروشان و افراد غیرمرتبط، اقدام به خرید و فروش کاغذی طلا می‌کردند و بیش از ۵ تن طلای غیرواقعی را بین خود معامله کرده بودند، دستگیر شدند.
ارومیه با 500 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از شهرهای هنردوست کشور مطرح است. این شهر همواره میزبان کنسرت‌های بزرگ از خواننده‌های نامی و برگزاری تئاتر‌های جالب توجه است. اما این شهرستان هنردوست سال‌هاست از نبود تالار و فضای مناسب برای برگزاری این قبیل برنامه‌های فرهنگی رنج می‌برد.

قصه گهواره شکسته در گوش شیرخوارگان حسینی

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برگزار شد
مناسبت
همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی هم‌زمان با سراسر کشور در سوگ ۶ ماهه دشت کربلا در شهرهای مختلف استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برگزار شد و قصه کودک شش‌ماهه صحرای کربلا و صاحب گهواره شکسته
آب، زیر پوست هلوی شبستر برگشت

آب، زیر پوست هلوی شبستر برگشت

پس از چند سال کاهش تولید، به دلیل خشکسالی دریاچه ارومیه،  امسال 28 هزار تن انواع هلوی شبستر به بازار مصرف عرضه می‌شود
هلوهای بزرگ شبستر که وزن هر یک تا نیم کیلو هم می‌رسید تا همین چند وقت قبل هم از اوایل شهریور در فصل برداشت به بازار میوه و تره‌بار تبریز و بسیاری از شهرهای کشور صادر می‌شد.
درد گرانی بر دندان اردبیلی‌ها

درد گرانی بر دندان اردبیلی‌ها

گرانی تعرفه‌های دندان‌پزشکی و فعالیت برخی مطب‌های غیرمجاز با هزینه‌های کمتر، سلامت دهان و دندان  مردم اردبیل را تهدید می‌کند
پزشکان و کارشناسان حوزه سلامت سال‌هاست بر سلامت و بهداشت دهان و دندان تاکید دارند و معتقدند مشکل‌های مربوط به این بخش
آغاز چهارمین دوره آیین نذر کتاب در اردبیل
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از آغاز چهارمین دوره آیین نذر کتاب انجمن مهر امید در اردبیل، سرعین
طرح انسداد بی‌سوادی در اردبیل اجرا می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از اجرای طرح انسداد بی‌سوادی در مناطق حاشیه‌نشین و عشایر اردبیل خبر داد.
اصلاح هندسی پیاده‌راه ارک تبریز
با هدف اصلاح هندسی تقاطع پیاده‌راه ارک با خیابان مصلی قرار است تقاطعی به صورت میدان با جزایر ترافیکی در این محدوده احداث شود.

بودجه ساخت بزرگراه اهر - تبریز تامین است

در استان
فرماندار اهر هزینه‌کرد ساخت بزرگراه اهر– تبریز از ابتدای اجرا تاکنون را ۱۵۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و از تامین شدن

آیین قارقارا در انتظار ثبت ملی

میراث
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال از اقدامات لازم برای ثبت ملی آیین سنتی عزاداری موسوم به قارقارا

مخالفت استانداری  با بزرگ شدن تبریز

در شهر
استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان این‌که موافق الحاق شهرها به تبریز نیستم، اظهار کرد: با الحاق شهرها بر مشکلات این کلانشهر
PDF شنبه 16 شهریور ماه 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
با تصمیم شورای اسلامی شهر خلخال و با استناد به قانون ساکن بودن شهردار در شهر محل سکونت «فاطمه جوادی» از سمت شهرداری خلخال برکنار شد.
استارت‌آپ گیلیمو از استان اردبیل در دومین رویداد ملی روناک درخشید.
جوان تبریزی با حفظ ۵۳ کلمه در یک دقیقه رکورد گینس را شکست.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از برگزاری مهرواره «چوب‌های آب‌آور» ویژه کودکان و نوجوانان اردبیلی خبر داد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از انتخاب این استان به عنوان پایلوت توسعه صنعت پوشاک کشور خبر داد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تسریع عملیات مرمت بازار تاریخی اردبیل و نیز تکمیل پروژه‌های در حال اجرای استان تا پایان امسال خبر داد.
معاون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت آذربایجان ‌غربی از نظارت ۵۰ گروه 3 تا 4 نفره بر بازار نوشت‌افزار و اقلام مورد نیاز مدارس استان خبر داد.