• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77170
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/P0On
+
-

29 میلیون تومان مواد دارویی قاچاق در زاهدان معدوم شد

قاچاق
29 میلیون تومان مواد دارویی قاچاق در زاهدان معدوم شد

دبیر واحد پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت‌محور دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افزون بر هزار قلم مواد و فرآورده‌های دارویی غیرمجاز به ارزش بیش از ۲۹۰ میلیون ریال در زاهدان معدوم شد. 

 «احمد غلامی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این اقلام شامل انواع قرص، آمپول، کپسول، پودر و شربت غیرمجاز، تاریخ مصرف گذشته و تقلبی بود که بیشتر آن‌ها برای عرضه و فروش در داخل کشور توسط افراد سودجو به صورت قاچاق از مرزهای شرقی وارد سیستان و بلوچستان شده بود. 
وی گفت: داروخانه‌ها تنها مراکز مجاز برای عرضه و فروش اقلام دارویی و مکمل‌های ورزشی و رژیمی هستند. 

دبیر واحد پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت‌محور دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمامی اقلام دارویی، آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های وارداتی باید دارای برچسب زردرنگ کنترل اصالت و سلامت الصاق‌شده بر روی محصول باشند و خرید و فروش این اقلام از طریق تبلیغات در فضای مجازی یا به صورت اینترنتی غیرقانونی و ممنوع است. 

غلامی با اشاره به کیفیت بالای داروهای تولید داخل از مردم درخواست کرد برای مصرف داروهای خارجی اصرار نکنند زیرا نمونه بسیاری از داروهای وارداتی با کیفیت خوب داخل کشور تولید می‌شود. 

دبیر واحد پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت‌محور دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: محصولات دارویی ایران تراز بین‌المللی و کیفیت خوبی دارند و کمبود داروهای داخلی به ندرت اتفاق می‌افتد و مشکلی در شبکه توزیع در این زمینه وجود ندارد. 
وی با بیان این‌که برخورد با عرضه داروهای قاچاق در اولویت دانشگاه است، تاکید کرد: عرضه خارج از چرخه مجاز توزیع و فروش بی‌ضابطه دارو سبب ایجاد کمبودهای کاذب دارویی در کشور و تضییع بیت‌المال و حقوق افراد جامعه می‌شود. 

وی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده تخلف در زمینه فروش و عرضه اقلام دارو موضوع را از طریق شماره ۱۹۰ یا شماره تلفن‌های ۳۳۳۷۲۰۵۸، ۳۳۳۷۲۰۶۲ و ۳۳۳۷۲۰۶۳ به کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گزارش کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید