• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77165
+
-

جاسک روی ریل توسعه

توسعه
جاسک روی ریل توسعه

شهرستان جاسک محور توسعه سواحل مکران قرار گرفته است. 
قرارگیری این شهرستان در مهم‌ترین نقطه دریایی عمان نقش کلیدی را در توسعه دارد. عمده مردم این شهرستان بلوچ و اهل سنت هستند. 

به گزارش مهر، همجواری با شهرستان سیریک و استان سیستان و بلوچستان، همچنین هم‌مرز بودن با کشورهای حاشیه خلیج فارس از شاخص‌های اهمیت این شهرستان است. جاذبه‌های گردشگری، ظرفیت‌های کشاورزی، ظرفیت ایجاد مناطق ویژه و آزاد اقتصادی از جمله بخشی از توانمندی‌های توسعه‌ای این شهرستان به حساب می‌آید. 


پایلوت صادرات کشاورزی

فرماندار جاسک درباره ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان می‌گوید: ظرفیت‌های ژئوپولوتیک و طبیعی شهرستان جاسک در کشاورزی و آبزی‌پروری و قابلیت صادرات محصولات کشاورزی، همچنین قرار گرفتن در مسیر طرح بزرگ توسعه سواحل مکران، می‌تواند این منطقه را  پایلوت صادرات کشاورزی استان کند. 

 «محمد رادمهر» می‌افزاید: این شهرستان با پیشینه و کمینه رطوبتی پایین نسبت به دیگر شهرستان‌های استان و داشتن خاک حاصلخیز، ظرفیت بالایی در کشاورزی و آبزی‌پروری و اشتغال‌زایی در این حوزه‌ها دارد. 

وی درباره لزوم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اظهار می‌کند: شغل عمده مردم جاسک، کشاورزی، دامداری، صیادی، آبزی‌پروری و صنایع مشتق این حرفه‌هاست. 

رادمهر ادامه می‌دهد: برای توسعه کشاورزی منطقه، اقداماتی برای جذب مشارکت سرمایه‌گذارهای بخش خصوصی در اراضی سد جگین جاسک انجام شده است و با حمایت‌های استانداری شاهد اتفاقات بسیار خوبی در شهرستان خواهیم بود. 


راه‌اندازی خطوط هوایی و فرودگاه

به گفته رادمهر خودکفایی در موضوع برق با توجه به دارا بودن رودخانه‌های متعدد، همچنین لزوم راه‌اندازی خطوط هوایی و فرودگاه با هدف صادرات محصولات کشاورزی از اولویت‌های اصلی کشاورزی پایدار در جاسک است. 

فرماندار جاسک بیان می‌کند: می‌توان با استحصال آب از دریا و سد جگین و مدیریت آب‌های سطحی حاصل از باران‌های فصلی، زمینه رشد این منطقه را با ارتقای فعالیت‌های دانش‌بنیان کشاورزی ارگانیک و طبیعی توسعه داد. 

رادمهر درباره توسعه اشتغال‌زایی در این بخش‌ها می‌گوید: با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیر جاسک در کشاورزی و آبزی‌پروری می‌توان بیش از پیش برای رونق اشتغال‌زایی در این شهرستان گام‌های موثری برداشت که در این زمینه تلاش‌های گسترده‌ای انجام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید