61
دو شنبه 11 شهریور 1398
شماره 7750
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

8 سال چشم‌انتظاری برای دریافت آب

آب
با وجود بارش‌های خوبی که در سال جاری در شهرستان نیکشهر و روستا‌های آن شاهد بودیم، مردم روستای آبگاه همچنان پس از 8 سال از نبود لوله‌کشی آب شرب در روستای خود رنج می‌برند.
اخبار ویژه
دهانه‌غلامان، شهری با بقایایی از بناها و آثار خشت و گلی دوران هخامنشیان، در ۲ کیلومتری روستای قلعه‌نو از توابع شهرستان زهک و ۴۵ کیلومتری زابل بر روی یک سلسله بلندی‌های طبیعی با درازای یک و نیم کیلومتر و پهنای ۳۰۰ تا ۸۰۰ متر در کنار دلتای قدیمی و خشک‌شده سنارود قرار دارد که به تخت جمشید خشت و گلی معروف است.
اداره برق زمان نصب روشنایی در بلوار هرمز، یکی از مه000م‌ترین محورهای مواصلاتی شهرک پیامبر اعظمص را آبان سال جاری اعلام کرد.
2هزار کیلومتر عملیات آب‌نگاری هیدروگرافی در محدوده کانال دریایی و مسیر دسترسی به 2 بندر شهید رجایی و خلیج فارس با استفاده از تجهیزات روز دنیا انجام شد.
«محمد آزادی»، هنرمند و بازیگر نوجوان مینابی، توانست دیپلم افتخار سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان را از بین هنرمندان داخلی و خارجی کسب کند.
هفته‌ای که گذشت و نام هفته دولت را با خود داشت اتفاقات امیدبخشی را در استان هرمزگان که با وجود اهمیت بالای راهبردی و اقتصادی در کشور، همچنان در زمره مناطق کم‌برخوردار است، رقم زد.
رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه هرمز از آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در این جزیره خبر داد.
متهمان اصلی باند بزرگ فیشینگ با گردش مالی بیش از ۵۰ میلیارد ریال و سرقت داده‌های بیش از ۶ هزار کارت بانکی توسط پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات هرمزگانفتا شناسایی و دستگیر شدند.
قیمت پایین خرما در حین برداشت، نبود صنایع بسته‌بندی و سردخانه‌ای و اختلاف قیمت خسارت وارده به کشاورزان با پرداختی بیمه از مشکلات نخلداران استان به‌ویژه نخلداران فنوجی است.

طوفان دست از سر زابلی‌ها بر نمی‌دارد

هواشناسی
مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد با سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت میزان غلظت ذرات معلق در شهر زابل را به ۸ برابر حد مجاز رساند.

اصلاح باغ‌های پسته کرمان اعتبار گرفت

عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اصلاح باغ‌های پسته این استان ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.
کیش صاحب جزیره مصنوعی می‌شود

کیش صاحب جزیره مصنوعی می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاص برای احداث جزیره مصنوعی و لایروبی حوضچه شرقی بندر تجاری کیش به امضا رسید.
رهاسازی بخشی از حقابه زیست‌محیطی تالاب هامون
مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از حقابه زیست‌محیطی تالاب بین‌المللی هامون از محل ذخیره آب چاه‌نیمه یک شهرستان زهک رهاسازی شد.
ساخت شبکه آبیاری اراضی پایاب سد میناب
ساخت شبکه آبیاری اراضی پایاب سد میناب
تفاهم‌نامه ساخت و بهره‌برداری شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد میناب توسط «فریدون همتی»، استاندار هرمزگان، و «علی‌مراد اکبری»، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، امضا شد.
100 میلیون تومان اعتبار برای مددجویان سیریکی
قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینیره سیریک از اختصاص 100 میلیون تومان اعتبار برای رفع مشکلات مددجویان این شهرستان خبر داد.
ورود ۷8 هزار کلاس اولی به مدارس سیستان و بلوچستان
معاون اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از ورود ۷۷ هزار و ۸۲۵ کلاس اولی به مدارس استان خبر داد.

سیستان و بلوچستان قهرمان کبدی کشور شد

ورزش
تیم کبدی سیستان و بلوچستان قهرمان دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور شد.

5 محصول کشاورزی قم نشان غذای سالم می‌گیرند

کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کمیته غذای سالم در این دستگاه اجرایی تشکیل ‌شده است...

قشم در سوگ سفیر عشق

آیین
مردم جزیره قشم نخستین شب از دهه اول محرم را در سوگ حضرت مسلم‌بن‌‌عقیلع، سفیر امام حسینع به کوفه، اشک ماتم ریختند.

رتبه نخست تولید سورگوم کشور برای استان

تولید
معاون جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی‌های مطلوب در سال زراعی جاری کشت سورگوم علوفه‌ای در این استان با رشدی چشمگیر به ۲۰ هزار هکتار رسید.
PDF دوشنبه 11 شهریور 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
کامیون‌های حمل کود حیوانی در جیرفت پارکینگ ندارند و تردد آن‌ها در شهر، مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.
مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان وعده داد که سالن 2 هزار و ۵۰۰ نفری سام و زال تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.
به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینیره استان کرمان، در حال حاضر ۱۹ هزار و ۲۰۰ کودک زیر ۶ سال در این استان سوء تغذیه دارند که کمتر از 5 درصد مددجوی کمیته امداد و مابقی از اقشار آسیب‌پذیر هستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری کرمان گفت: خط‌کشی طولی در معابر اصلی شهر کرمان به مناسبت فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس شروع شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از سکونت ۱۲۰ هزار نفر در حاشیه کرمان در مسکن‌های نامناسب خبر داد.