• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76158
+
-

5 محصول کشاورزی قم نشان غذای سالم می‌گیرند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کمیته غذای سالم در این دستگاه اجرایی تشکیل ‌شده است و به‌زودی حداقل 5 محصول کشاورزی استان مجوز تولید و نشان غذای سالم را دریافت می‌کنند.

«عباس پورمیدانی» درگفت‌وگو با ایرنا بیان کرد:‌ با ارائه نشان غذای سالم به محصولات کشاورزی قم،‌ روند توسعه کمی و کیفی این محصولات سرعت می‌گیرد.

وی افزود:‌ ایجاد فضای رقابتی سالم در میان بهره‌برداران بخش کشاورزی استان از دیگر اهداف ارائه نشان غذای سالم به محصولات این بخش است.‌ همچنین با اجرای این طرح جایگاه محصولات کشاورزی قم در بازارهای داخلی و بین‌المللی تقویت می‌شود. پورمیدانی ادامه داد: تولید غذای سالم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی قم است که در همین زمینه فعالیت‌های ترویجی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت کشاورزان استان در این زمینه،‌ در دستور کار قرارگرفته است.

پورمیدانی گفت:‌ اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت، استفاده صحیح از منابع آبی،‌ گسترش گلخانه‌ها و تلاش برای ارتقای بهره‌وری ازجمله برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم برای افزایش تولید محصولات غذای سالم در استان است.

وی بیان کرد: در سال رونق تولید باید با افزایش حجم تولید محصولات کشاورزی، امنیت غذایی مردم حفظ شود که در همین مورد ارتقای کیفیت این محصولات برای تولید غذای سالم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد:‌ با همکاری کشاورزان، نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم بر روند تولید محصولات زراعی و باغی استان برای ارتقای سطح کیفیت محصولات این بخش، گسترش خواهد یافت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید