• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76165
+
-

رتبه نخست تولید سورگوم کشور برای استان

معاون جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی‌های مطلوب در سال زراعی جاری کشت سورگوم علوفه‌ای در این استان با رشدی چشمگیر به ۲۰ هزار هکتار رسید. 

به گزارش مهر «علیرضا دهمرده» افزود: با توجه به افزایش بارندگی در اوایل سال ‌جاری و آورد رودخانه‌ها به‌ویژه رودخانه هیرمند سطح زیر کشت سورگوم علوفه‌ای در استان افزایش چشمگیری داشت و به رقم ۲۰هزار هکتار رسید که ۸ هزار هکتار آن آبی و ۱۲هزار هکتار آن دیم است. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: برای برداشت سورگوم ۲ دستگاه چاپر، ۲ دستگاه سیلاژ و ۲۳ دروگر بشقابی در استان تأمین شده و آماده کار هستند. 

وی با اشاره به این‌که سیستان و بلوچستان پتانسیل بالایی در حوزه دام‌پروری دارد، ادامه داد: تولید علوفه در داخل استان برای توسعه دام‌پروری و کاهش هزینه‌ها ضروری است.  

دهمرده کل سطح زیر کشت امسال محصولات علوفه‌ای در سیستان و بلوچستان را ۵۵ هزار هکتار با تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: یونجه، شبدر، ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای، ارزن دانه‌ای و علوفه‌ای، جو قصیل و دانه‌ای و سورگوم علوفه‌ای از عمده محصولات علوفه‌ای کشت‌شده در استان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید