• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76174
+
-

دردسرهای تاریکی بلوار هرمز بندرعباس

اهالی شهرک پیامبر اعظمص، پرجمعیت‌ترین شهرک مسکونی هرمزگان، از نبود روشنایی در بلوار هرمز گلایه‌مندند

شهری
دردسرهای تاریکی بلوار هرمز بندرعباس

اداره برق زمان نصب روشنایی در بلوار هرمز، یکی از مهـــم‌ترین محورهای مواصلاتی شهرک پیامبر اعظم(ص) را آبان سال جاری اعلام کرد.

بلوار هرمز، یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی به شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس، شب‌ها در تاریکی مطلق به سر می‌برد. به گزارش تسنیم، بلوار هرمز که مسیر اصلی ورودی از بلوار راه‌آهن به شهرک پیامبر اعظم(ص) تلقی می‌شود، هیچ‌گونه روشنایی ندارد و به گفته ساکنان این شهرک، این بلوار طویل نیازمند رفع نواقصی همچون روشنایی است. جالب این‌که این شهرک پرجمعیت‌ترین و گسترده‌ترین شهرک مسکونی استان هرمزگان شناخته می‌شود. 


تاریکی و حوادث ناگوار

یکی از شهروندان در این‌باره می‌گوید: چندی پیش به دلیل تاریکی این مسیر، یکی از بستگان ما با یک سگ بدون صاحب تصادف کرده بود که علاوه بر مصدومیت سگ و شکستی از ناحیه سر، ماشین وی نیز دچار خسارت شد.  فرد دیگری که خود شاهد تصادف خودرو و موتورسیکلت بدون چراغ خطر در این بلوار بوده است، می‌گوید: اگر وسیله‌ای در این مسیر نقص فنی پیدا کند یا چراغ روشنایی‌اش بسوزد، شرایط ادامه مسیر برای راکبش بحرانی خواهد شد. 

وی ادامه می‌دهد: متأسفانه امکانات کنترل سرعت در این مسیر چند کیلومتری نیز وجود ندارد و رانندگان با هر سرعتی که بخواهند رانندگی می‌کند. 


4 سال در تاریکی

شهروندی دیگر که در انتهایی‌ترین نقطه این شهرک سکونت دارد با اشاره به سکونت حدود 4 ساله‌اش در بزرگ‌ترین شهرک مسکونی بندرعباس بیان می‌کند: اگر از چهارراه چراغ قرمزی که به اسم چهارراه هرمز شناخته می‌شود به سوی منازل انتهایی این شهرک بروید، شاهد خواهید بود که معابر در تاریکی به سر می‌برند. 

وی با اشاره به این‌که روشنایی می‌تواند یکی از عوامل حفظ امنیت جان و حتی مال باشد، بیان کرد: تاریکی مطلق در بعضی خیابان‌های این شهرک می‌تواند برای افراد فرصت‌طلب مفید باشد. 

شهروند بندرعباسی در ادامه صحبت‌های خود خواهان رسیدگی مسئولان و نصب چراغ‌های روشنایی شد و افزود: افزایش روشنایی معابر یکی از خواسته‌ها و مطالبات ساکنان در این شهرک است. 


ایجاد روشنایی وظیفه شهرداری یا شرکت توزیع برق استان

 معاون فنی و عمرانی شهردار بندرعباس در این خصوص گفت: اجرای پروژه روشنایی به‌ویژه نصب تیرهای برق، نگهداری و مراقبت از آن‌ها طبق قانون بر عهده شرکت توزیع برق استان است. 

 «عبدالرضا بهادر» با بیان این‌که شهرداری بندرعباس هیچ‌گونه وظیفه‌ای در قبال این موضوع ندارد، افزود: تاکنون طی تفاهم‌نامه‌های اداری با شرکت توزیع برق استان، همکاری‌های لازم انجام شده است. 


حل مشکل تا پایان آبان 

کارشناس روابط عمومی شرکت توزیع برق استان در این رابطه اظهار کرد: ضلع شمالی بلوار هرمز که هم‌اکنون از هیچ گونه روشنایی برخوردار نیست، در دستور کار عوامل شرکت توزیع برق استان قرار دارد. 

به گفته وی هم‌اکنون با برگزاری مناقصه، پیمانکار این پروژه مشخص شده ‌که پس از طی شدن روال اداری، نصب تیر برق‌های روشنایی آغاز و تا پایان آبان سال جاری مشکل روشنایی حل می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید