61
چهار شنبه 16 مرداد 1398
شماره 7730
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رونمایی از سامانه وب GIS بندر چابهار

بنادر
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانودی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه وب GIS بندر چابهار در پنجمین جلسه کمیته تخصصی GIS رونمایی شد.
اخبار ویژه
چشم‌اندازهای طبیعی دهستان کارواندر خاش سیستان و بلوچستان به‌ویژه نخلستان‌ها و جویبارهای جاری مهیای میزبانی از مسافران و گردشگران سراسر کشور است.
نخستین محل تجارتخانه هلندی‌ها، خانه‌ای متعلق به «برخوردار سلطان ذوالقدر»، حاکم وقت بندرعباس، بود که نزدیک ساحل قرار داشت و با اجاره ماهی ۲۰ تومان در اختیار هلندی‌ها قرار گرفته بود.
با هدف افزایش مشارکت مردم برای حفاظت از منابع طبیعی ۳۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان در روستاهای «دق فینو فراغ» و «لرد خیرکوهی» بندرعباس نصب شد.
به گفته فرمانده انتظامی استان کرمان محموله ۷۴۲ کیلوگرمی تریاک، هروئین و حشیش در عملیات یگان تکاوری امام موسی کاظمع شهرستان راور در کویر بخش شهداد کشف شد.
مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به احداث باند جدید فرودگاه کرمان افزود: کار اجرایی این باند ۷۸ درصد پیشرفت دارد و این باند برای نشست و برخاست بزرگ‌ترین هواپیماها پهن‌پیکر طراحی شده است. با احداث باند جدید ظرفیت فرودگاه کرمان افزایش خواهد یافت و تا ۵۰ سال آینده ظرفیت استفاده از این باند وجود دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ هفته فرهنگی‌گردشگری این استان در استان‌های دیگر با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه برگزار می‌شود.
در حالی دیوار‌نوشته‌هایی با موضوعات مختلف روی دیوارهای شهر زاهدان هر روز بیش از گذشته خودنمایی می‌کند که مسئولان شهرداری قول پاک‌سازی آن‌ها را تا رسیدن مهرماه می‌دهند.

استعلام قیمت‌ها با پیامک در هرمزگان

بازار
سامانه پیامکی ۳۰۰۰۹۱۲۴ در خصوص استعلام قیمت کالا برای نخستین بار در کشور در هرمزگان راه‌اندازی شد و مردم می‌توانند با ارسال نام کالا به این شماره از آخرین قیمت مطلع شوند.

بهره‌برداری از یک طرح بزرگ معدنی در بندرعباس

کارخانه کاوش ایرانیان کنسانتره سنگ آهن هماتیتی روستای رضوان از توابع بخش فین بندرعباس یکی از طرح‌های مهم سرمایه‌گذاری و صنعتی هرمزگان است که باتوجه به اعتبارات اختصاص یافته و پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
سایه تخریب بر سر عمارت کلاه‌فرنگی

سایه تخریب بر سر عمارت کلاه‌فرنگی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان: به محض رسیدن به توافق با واقف اصلی این عمارت در قم، عملیات مرمت و بازسازی آن آغاز می‌شود
عمارت کلاه‌فرنگی بندرعباس، تنها بنای باقی‌مانده از عصر صفوی که در سال‌های ابتدایی تاسیس این شهر در سال ۱۰۸۴ هجری‌شمسی توسط کمپانی هند شرقی ساخته شد. این عمارت که مرکزی برای انجام امور بازرگانی بود، پس از تغییرات مهم در کاربری در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی ثبت شد ولی اکنون تبدیل به مکانی متروکه شده و بیم آن می‌رود که این بنای تاریخی هم مانند دیگر آثار تاریخی شهر از بین برود.
بازی به قیمت جان
بازی به قیمت جان
مدیر کل استاندارد کرمان: شهرداری‌ها تا آخر مردادماه  برای اصلاح و بهسازی و حذف وسایل غیراستاندارد در شهربازی‌ها زمان دارند
به شیری بی‌یال و کوپال می‌مانند. کهنه و فرسوده‌اند و گاه بویی از استاندارد هم نبرده‌اند. وسایل بازی و سرگرمی بچه‌ها در پارک و شهربازی‌های کرمان فرسوده‌اند و بازی با آن‌ها به دلیل خطرهای جانی‌ای که به همراه دارد، به نوعی بازی با دم شیر است.
منطقه دهبکری بم صاحب بخشداری شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به تلاش‌های استانداری برای بخشداری شدن دهبکری گفت: تمامی مقدمات اولیه برای ارتقای فرمانداری شهرستان بم به فرمانداری ویژه صورت گرفته است و منتظر تصویب این قضیه در کمیسیون سیاسی دولت هستیم که با عملیاتی شدن این طرح شاهد شکوفایی قابلیت‌های این منطقه خواهیم بود.

زنگ خطر حیوان‌گزیدگی در چابهار

سلامت
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: ۱۱۰ مورد حیوان‌گزیدگی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۶۹ درصدی دارد.

متخلفان زیست‌محیطی منطقه لار زاهدان را پاک‌سازی کردند

محیط زیست
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: متخلفان زیست‌محیطی که لاشه‌های حیوانات اهلی را در منطقه لار شهرستان زاهدان رهاسازی کرده بودند، مجبور به جمع‌آوری و پاک‌سازی این محیط شدند.

خداحافظی با 30 مدرسه غیراستاندارد در کرمان

عمران
به گفته مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، ۳۰ مدرسه غیراستاندارد طی سال تحصیلی جاری از چرخه اماکن آموزشی حذف می‌شود.
PDF چهارشنبه 16 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
به گفته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در 4 ماه سال جاری با رضایت اولیای دم 7 محکوم به قصاص نفس از اعدام رهایی یافتند.
۱۰۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال ماینر به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در بستک کشف شد.
مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان گفت: از سوی معاونت صنایع‌دستی کشور، بندر لنگه به عنوان شهر ملی گلابتون‌دوزی ثبت شد.
فرماندار شهرستان سراوان در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گفت: با توجه به بارندگی‌های چند روز اخیر در سراوان و احتمال بروز موارد مالاریا، تمامی کانون‌های پرخطر مالاریا در سراوان سم‌پاشی خواهد شد.