• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70941
+
-

بهره‌برداری از یک طرح بزرگ معدنی در بندرعباس

کارخانه کاوش ایرانیان کنسانتره سنگ آهن هماتیتی روستای رضوان از توابع بخش فین بندرعباس یکی از طرح‌های مهم سرمایه‌گذاری و صنعتی هرمزگان است که باتوجه به اعتبارات اختصاص یافته و پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. 

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در بازدید از این طرح گفت: محصول تولیدی این کارخانه سالانه ۶۰۰ هزار تن خواهد بود.

«خلیل قاسمی» افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری افزون بر 1۱۲۷ میلیارد ریال در روستای رضوان در حال اجراست که با تکمیل آن برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

فراوری و تولید یک میلیون تن کنسانتره آهن با عیار ۶۰ و ۶۵ درصد، تامین خوراک کارخانه‌های گندله‌سازی هرمزگان و تولید محصولات صادرات‌محور از شاخص‌های مهم کارخانه کنسانتره سنگ آهن هماتیتی معدن رضوان است.
سنگ آهن نوعی سنگ معدنی حاوی رگه‌های آهن است که با فرایند ذوب و احیا، آهن آن جدا می‌شود. سنگ آهن یکی از فراوان‌ترین عناصر فلزی موجود در زمین بوده که اکسید آن شامل حدود ۵ درصد از پوسته زمین است.

کانی‌های معدنی رایج سنگ آهن شامل هماتیت با ۷۰ درصد آهن و مگنتیت با ۷۲ درصد آهن و میانگین عیار آن در یک کانی آهن حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد است.
امروزه آهن و فولاد یکی از اساسی‌ترین پایه‌های فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی هر کشور را تشکیل می‌دهند.

کرومیت، آهن و منگنز کانی‌های فلزی و سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ‌های تزیینی و مصالح ساختمانی از کانی‌های غیر فلزی جزو مهم‌ترین مواد معدنی شناسایی شده در هرمزگان هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید