54
چهار شنبه 16 مرداد 1398
شماره 7730
آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

افزایش خاموش جمعیت در حاشیه ارومیه

فرماندار ارومیه جمعیت حاشیه‌نشین را 250 هزار نفر عنوان می‌کند اما مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از شناسایی  340 هزار حاشیه‌نشین در ارومیه خبر می‌دهد
در شهر
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز آمار حاشیه‌نشینان شهرستان ارومیه را کمی متفاوت‌ با فرماندار ارومیه ارائه می‌کند و می‌گوید: 340 هزار نفر حاشیه‌نشین در ارومیه شناسایی شده‌اند که 37 درصد جمعیت این شهرستان هستند.
اخبار ویژه
اسامی نفرات برتر کنکور سراسری سال 98 اعلام شد و 4 دانش‌آموزی تبریزی در فهرست 10 نفر برتر دو گروه آزمایشی قرار گرفتند.
مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌ شرقی از اجرای طرح ارتقای سطح علمی اصحاب رسانه استان طی سال جاری خبر داد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از بررسی لایه‌های تاریخی شهر اردبیل در چهارمین فصل از کاوش جمعه مسجد خبر داد.
خبرنگاران یکی از ارکان جامعه مدنی محسوب می‌شوند و با شهادت «محمود صارمی» 17 مرداد روز خبرنگار نام‌گذاری شده است تا در چنین روزی رسالت
«شهرام رضایی» هنرمند جهانی کاریکاتور اردبیل در سانحه تصادف در جاده اردبیل - مشگین شهر درگذشت.
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به این‌که ۲۳۰۰ خانوار نیازمند در اردبیل خانه مناسب برای زندگی ندارند، اظهار کرد: این موضوع برای ما نگران‌کننده است
استاندار اردبیل بر ضرورت تعیین تکلیف پادگان ارتش و انتقال آن از مرکز اردبیل به خارج از شهر تا یک ماه آینده تأکید کرد.
آذربایجان شرقی با این‌که حدود 5 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده و در فهرست برنامه‌ریزان بودجه‌ای کشور جزو استان‌های برخوردار تا نیمه‌برخوردار به شمار می‌رود در برخی مولفه‌های مهم از جمله آموزش با چالش‌های جدی مواجه است.

کمبود امکانات در روزهای شلوغ سبلان

رئیس هیات کوهنوردی مشگین‌شهر: برای رفع مشکلات، امسال پناهگاه سبلان به متخصصان و کوهنوردان شهرستان مشگین‌شهر واگذار شده است
گزارش
قله زیبای سبلان یکی از ظرفیت‌های استان اردبیل و شهرستان مشگین‌شهر برای جذب گردشگر و کوهنوردان است. این روزها سبلان پذیرای کوهنوردان زیادی نه‌تنها از سراسر کشور است

آغاز به کار نمایشگاه نقاشی دختر ۹ ساله در ارومیه‌

مدیر روابط ‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌غربی از برپایی نمایشگاه نقاشی با عنوان «من و مامانم» شامل نقاشی‌های دختر ۹ ساله «الیزا جعفری» در نگارخانه ارومیه خبر داد.

افزایش سرعت اینترنت در روستا‌های اردبیل

۸۳۰ روستای اردبیل تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار دارد
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با بیان این‌که اینترنت پرسرعت روستایی در این استان رونق گرفته است، مناطق تحت پوشش را ۸۳۰ روستا اعلام کرد.
سواحل گورچین‌قلعه ساماندهی می‌شود
سواحل گورچین‌قلعه ساماندهی می‌شود
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از ساماندهی سواحل دریاچه ارومیه در گورچین‌قلعه خبر داد.
روزگار سرگشتگی یک روزنامه‌نگار
روزگار سرگشتگی یک روزنامه‌نگار
کتاب «روزگار سرگشتگی» اولین اثر داستانی «داود حیدرخانی» که توسط انتشارات «درنالار» در بهار سال جاری چاپ و منتشر شد، حکایت روزنامه‌نگار میانسالی است که در زندگی‌ با مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شود
سرمایه‌گذاری 38 میلیارد تومانی در پروژه‌های شورابیل
معاون امور عمرانی شهردار اردبیل از انجام 38 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی
PDF چهارشنبه 16 مرداد 1398
کوتاه آذربایجان‌غربی‌و‌شرقی، اردبیل
شهر سردرود در آذربایجان شرقی و در نزدیکی تبریز با ۸۰۰ کارگاه فعال، یکی از خاستگاه‌های تابلوفرش و پایتخت تابلوفرش دستباف جهان شناخته می‌شود، اما هیچ متولی و یا تشکل خاصی در کشور ندارد و به همین دلیل در میان فرش‌های صادراتی گم شده است.
سرمایه‌گذاری قابل‌توجه شهرداری تبریز در سال‌های اخیر روی پارک عون بن علی اکنون به ثمردهی خوبی رسیده و هر روز این مجموعه بزرگ تفریحی میزبان هزاران گردشگر است.
با هدف پیشگیری از حوادث ناخواسته رانندگی، به همه رانندگان خودروهای عبوری از راه‌های ارتباطی جنوب استان توصیه می‌شود تا از سفر در راه‌های در حال احداث پرهیز کنند.
این روزها، با وجود رکود در بازار بسیاری از کالاها، بازار قرص‌های رنگارنگ لاغری و چاقی داغ است.
قیمت سیب‌زمینی نسبت به هفته‌های گذشته در ارومیه تعدیل شده و در حال حاضر با قیمت 4 هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.
6 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های ترافیک در مراغه تخصیص یافته است.
خبر تیمداری تراکتور در رشته والیبال صحت ندارد.