• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 70939
+
-

استعلام قیمت‌ها با پیامک در هرمزگان

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۹۱۲۴ در خصوص استعلام قیمت کالا برای نخستین بار در کشور در هرمزگان راه‌اندازی شد و مردم می‌توانند با ارسال نام کالا به این شماره از آخرین قیمت مطلع شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: این سامانه پیامکی قیمت ۱۱۷ قلم کالای مصرفی را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند.
به گزارش ایرنا،«خلیل قاسمی» در نشست ستاد تنظیم بازار استان افزود: در این سامانه 3 گروه کالایی شامل اقلام اساسی و کالاهای پرمصرف خانوار، میوه ‌و تره‌بار و انواع گوشت و مرغ و نرخ‌نامه مصوب خدمات صنفی اتحادیه‌ها قرار داده شده است.

وی اظهار کرد: باتوجه به اهمیت اطلاع‌رسانی و دسترسی آسان شهروندان به آخرین قیمت اقلام مصرفی خانوار، سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و اتاق اصناف مرکز استان اقدام به راه‌اندازی این سامانه کردند.
این مسئول بیان کرد: اپلیکیشن موبایلی قیمت ۱۱۷ قلم کالا به عنوان ابزاری برای نظارت بر بازار نیز تا پایان هفته جاری برای نخستین بار در بندرعباس رونمایی می‌شود.

قاسمی گفت: برای اطلاع شهروندان از فهرست قیمت اقلام اساسی، سایت سیاق به نشانیhttp//:sayagh.asnafhormozgan.ir نیز طراحی شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به آن از قیمت‌ها مطلع شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از واحد‌های صنفی استان درخواست کرد در صورتی که نسبت به قیمت کالایی اعتراضی داشتند با اسناد و مدارک به اتحادیه مربوطه خود مراجعه کنند. قاسمی افزود: مردم علاوه بر آگاهی از قیمت مصوب کالا‌های اساسی، امکان ثبت شکایات و تخلفات صنفی را در سامانه اینترنتی سیاق دارند.

وی گفت: شکل بازرسی‌ها در سامانه سیاق به صورت اسنپی است بدین صورت که نزدیک‌ترین بازرس به محل شکایت مراجعه می‌کند.
وی گفت: در هرمزگان هیچ کمبودی در خصوص مرغ و لاستیک نداریم اما در خصوص قیمت مرغ اختلافی با سازمان جهاد کشاورزی وجود دارد و باید در قیمت تجدید نظر شود.

این مسئول افزود: شهروندان خودشان بر بازار نظارت داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه اختلاف قیمت، واحد صنفی متخلف را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید