61
یکشنبه 6 مرداد 1398
شماره 7721
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ماجرای تیراندازی به اتوبوس در مسیر ایرانشهر-خاش

حادثه
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در سیستان و بلوچستان گفت: تیراندازی افرادی ناشناس به یک دستگاه اتوبوس در مسیر ایرانشهر - خاش ۲ مجروح بر جا گذاشت.
اخبار ویژه
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان از اختصاص ۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار برای بخشودگی و امهال وام‌های کشاورزی در این استان خبر داد.
کارشناس مسئول سلامت محیط و کار خاش سیستان و بلوچستان گفت: 8 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ‌گذشته در این شهرستان با حضور نماینده دادستان و شماری از مسئولان دستگاه‌های نظارتی معدوم شد.
مدیر جهاد کشاورزی کنارک گفت: در سال جاری ۷۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان با صرف ۹۱ میلیارد ریال اعتبار مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری می‌شوند.
مدیر کل بانوان و خانواده استانداری گفت: وضعیت زنان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این استان مطلوب نیست و در معرض خطر است.
فرماندار خاش در استان سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک حدود ۷۰ درصد از جمعیت روستایی این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.
افزایش بی‌رویه نرخ اجاره‌بها و رهن در شهر کرمان به دردسری عجیب برای مستاجرانی تبدیل شده که این روزها دربه‌در دنبال یک سقف برای خانواده خود هستند.

آسیب سیل به 5562 نفر در سیستان و بلوچستان

امداد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تعداد آسیب‌دیدگان سیل را 5562 نفر اعلام کرد که از این تعداد 225 نفر در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند.
گذر از تابستان، بدون خاموشی

گذر از تابستان، بدون خاموشی

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان: براساس طرح‌های تشویقی وزارت نیرو اگر میزان مصرف برق در هر استان پایین‌تر از اوج بار تعیین شده باشد درآمد حاصل از آن به توسعه صنعت برق آن استان  اختصاص خواهد یافت
تابستان هر سال با گرم شدن هوا و افزایش دما، شاهد بروز چالش‌هایی در تأمین آب و برق و هشدارهای مسئولان درباره اعمال قطعی‌ها هستیم.
کمبود مجتمع بین‌راهی در جاده‌های سیستان و بلوچستان

کمبود مجتمع بین‌راهی در جاده‌های سیستان و بلوچستان

معاون ایمنی، فنی و نظارت و بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل ‌ و ‌نقل سیستان و بلوچستان: ۳۱ مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در استان فعال است که از این تعداد ۱۴مجتمع امکانات مناسب دارند
یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین امکانات سفری ایمن در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی، وجود زیرساخت‌های لازم از جمله مجتمع‌های خدماتی‌رفاهی است.
جزئیات مرگ بچه‌ماهی‌ها در تالاب هامون
طی چند روز گذشته تصاویر تلف شدن حجم زیادی بچه‌ماهی در دریاچه هامون و حاشیه کوه خواجه در فضای مجازی منتشر شده است.
نان بی‌کیفیت بر سر سفره دلگانی‌ها
نان بی‌کیفیت بر سر سفره دلگانی‌ها
فرماندار دلگان گفت: 80 درصد از خبازی‌های این شهرستان، نان بی‌کیفیت و غیرقابل مصرف پخت می‌کنند.
دستگیری ۳ سارق مسلح در رودبار جنوب کرمان
3 سارق مسلح خودرو در عملیات پلیس شهرستان رودبار جنوب کرمان دستگیر شدند.

مدارس غیردولتی هرمزگان حمایت می‌شوند

آموزش
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان از بسته حمایتی آموزش و پرورش هرمزگان از مدارس غیر دولتی خبر داد.

توسعه فرهنگی هرمزگان شتاب می‌‌گیرد

فرهنگ
تفاهم‌نامه توسعه فرهنگی استان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، به امضای «سیدعباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، و «فریدون همتی»، استاندار هرمزگان، رسید.

بیمار ۴۳ ساله فرشته نجات 3 بیمار شد

خبر
رئیس مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: 2 کلیه و کبد بیمار ۴۳ ساله هرمزگانی که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.
PDF یکشنبه 6 مرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹ هزار تن گندم در سال زراعی امسال از مزارع این شهرستان برداشت شد.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در برخی مناطق کشور همچون کرمان، جریان‌ آب‌های سطحی محدود است. این موضوع باعث شده فشار زیادی به آب‌های زیرزمینی وارد شود و کرمان جزو 3 استان کشور در زمینه کسری مخزن آب باشد.
گذر روزگار، اتفاقات و حوادث به برخی آثار و بناهای ارزشمند تاریخی و باستانی استان کرمان لطمه وارد کرده است، اما کار مرمت بناها و بافت‌های تاریخی این دیار، این روزها، به کوشش اداره کل میراث فرهنگی با رونق و گرمی به پیش می‌رود.
امسال بیش از ۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان هرمزگانی خریده شده است.