• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68753
+
-

مدارس غیردولتی هرمزگان حمایت می‌شوند

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان از بسته حمایتی آموزش و پرورش هرمزگان از مدارس غیر دولتی خبر داد. 

در همین رابطه «موسی دادی‌زاده‌سرخایی» در گفت‌و‌گو با فارس، به مصوبه شورای آموزش و پرورش استان مبنی بر فراهم کردن بستر فعالیت مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: با حمایت آموزش و پرورش، شهرداری حداکثر همکاری را با موسسان مدارس غیردولتی خواهد داشت. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه بیان کرد: بنا به دستور استاندار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان این مصوبه به کارگروهی به ریاست مدیر کل امور شهری استانداری و با حضور شهرداری و آموزش و پرورش ارجاع داده شد و پس از چند جلسه مصوب شد که این مدارس از پرداخت عوارض پارکینگ معاف و در مناطق برخوردار شهری ۶۰ درصد و مناطق حاشیه شهر و کم‌برخوردار ۸۰ درصد تخفیف عوارض ساخت‌و‌ساز برای موسسان در نظر گرفته شود. 

دادی‌زاده با بیان این‌که این مصوبه برای اولین بار در کشور، اجرایی می‌شود اظهار کرد: ارائه بسته‌های حمایتی از موسسان مدارس غیردولتی، نشانه تعامل شورای آموزش و پرورش استان و حمایت و همراهی استاندار از مشارکت بخش غیردولتی در نظام تعلیم و تربیت است. 

وی اظهار کرد: مدارس غیردولتی به عنوان نمونه‌ای از مشارکت مردمی در نظام تعلیم و تربیت توانسته‌اند در پوشش تحصیلی و کاهش دانش‌آموزان مدارس دولتی ایفای نقش کنند و زمینه‌ساز ارتقا و بهبود کیفیت آموزشی شوند. 

دادی‌زاده با بیان این‌که متولیان بخش غیردولتی کسانی هستند که نه با هدف مادی که به شوق و عشق به آینده کشور در این عرصه فعالیت دارند، بیان کرد: سرمایه‌گذاران مدارس غیردولتی، در واقع خیران مدرسه‌دار هستند و نگرش آموزش و پرورش نیز توسعه مشارکت بخش غیردولتی و حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذارانی است که می‌توانند در حوزه تعلیم و تربیت با آموزش و پرورش همکاری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید