• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68756
+
-

بیمار ۴۳ ساله فرشته نجات 3 بیمار شد

رئیس مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: 2 کلیه و کبد بیمار ۴۳ ساله هرمزگانی که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

 به گزارش ایسنا «محمود حسین‌پور» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 2 کلیه و کبد بیمار ۴۳ ساله هرمزگانی که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد. 

 وی با اشاره به این‌که این بیمار از اعضای گروه اهدای عضو هرمزگان و از نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بود، گفت: ۴ روز پیش «علی احمدی»، اهل شهر تخت و ساکن بندرعباس، پس از فشار خون بالا دچار مرگ مغزی شد و پس از ۲۴ ساعت این موضوع به تأیید نهایی پزشکان بیمارستان شهید محمدی رسید.  رئیس مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: با توجه به این‌که این بیمار مرگ مغزی دارای کارت اهدای عضو بود، با رضایت خانواده 2 کلیه و کبد وی برای اهدا به بیماران نیازمند، به قطب اهدای عضو جنوب کشور در شیراز منتقل شد. 

وی با بیان این‌که اکنون ۵۷۰ بیمار دیالیزی در هرمزگان وجود دارد که ۵۰ درصد از آن‌ها نیازمند پیوند عضو هستند، تصریح کرد: ۵۷ نفر از بیماران نیازمند پیوند اعضا اگر تا یک سال آینده عضو پیوندی دریافت نکنند متأسفانه جان خود را از دست می‌دهند. 

رئیس مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به این‌که در هرمزگان بیش از ۱۰۰ عضو برای پیوند نیاز است، عنوان کرد: از زمان راه‌اندازی مرکز اهدای عضو در هرمزگان از آبان سال گذشته تاکنون بیش از ۱۸ بیمار مرگ مغزی بیش از ۵۰ عضو خود را هدیه کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید