• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68768
+
-

رتبه سوم کرمان در کسری مخازن آب

آب
رتبه سوم کرمان در کسری مخازن آب

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در برخی مناطق کشور همچون کرمان، جریان‌ آب‌های سطحی محدود است. این موضوع باعث شده فشار زیادی به آب‌های زیرزمینی وارد شود و کرمان جزو 3 استان کشور در زمینه کسری مخزن آب باشد. 

به گزارش ایسنا «محمد حاج‌رسولیها» در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به وقوع بارندگی‌های انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری گفت: با این‌که از وقوع سیل در مناطق مختلف کشور بسیار متأثر شدیم، اما از سوی دیگر اتفاق میمونی در سال آبی جاری رخ داد و کشور از یک بحران بزرگ نجات یافت. 

وی با اشاره به میزان بارندگی‌های سال‌های اخیر در کشور و استان کرمان ادامه داد: در سال گذشته در کرمان به میزان یک‌سوم دوران بلندمدت خود شاهد بارندگی بودیم؛ به‌طوری‌که در سال گذشته 53 میلی‌متر بارندگی در استان گزارش شد، اما تا به امروز و در سال جاری حدود 173 میلی‌متر میزان بارندگی‌های استان بوده است. 

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با توجه به بارندگی‌های امسال ورودی آب به سدهای کشور حدود سه‌برابر بوده است و در استان کرمان این جریان ورودی به حدود 5/2 برابر رسیده است که جای خوشحالی دارد، اما همچنان از موقعیت خروج بحران فاصله داریم. 


پروژه انتقال آب دریا به سیرجان به بهره‌برداری می‌رسد

همچنین نماینده مردم کرمان و راور از بهره‌برداری از پروژه انتقال آب دریا به سیرجان با حضور رئیس جمهوری در نیمه دوم امسال خبر داد. 

 «محمدرضا پورابراهیمی» در این مراسم افزود: تا به حال در استان کرمان به این شدت مشکل کمبود آب نداشتیم و شاهد کمبود 1۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب در کرمان هستیم. 

وی افزود: برای رفع مشکل کمبود آب شرب شهر کرمان 3 پروژه مد نظر است؛ ابتدا انتقال حوضه به حوضه است. باید در این خصوص بررسی‌های لازم انجام شود و اگر این پروژه بر اساس کار کارشناسی نبود متوقف شود، زیرا ما راضی نیستیم با اجرای آن منطقه‌ای نابود شود. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که دومین پروژه، پروژه خرسان است که بسیار طولانی شده است، گفت: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان در حال انجام است. 

وی به پروژه سوم اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به این‌که انتقال آب از کارون متوقف شده حدود ۴۰ کیلومتر در مسیر رفسنجان لوله‌کشی شده است، لذا می‌توان از این مسیر برای انتقال آب مازاد مصرف صنایع که از خلیج فارس منتقل کردند برای تأمین آب شرب کرمان استفاده کرد. 

در این مراسم علی رشیدی به عنوان مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه‌ای کرمان معرفی و از خدمات ابراهیم علیزاده، مدیر عامل سابق شرکت آب منطقه‌ای کرمان، تجلیل شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید