54
سه شنبه 1 مرداد 1398
شماره 7717
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آب رسانی سیار به 48 روستا

در استان چهارمحال و بختیاری
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خشک شدن برخی از منابع تامین‌کننده آب روستاهای این استان در سال‌های اخیر، گفت: با توجه به وضعیت ناگوار آب‌های زیرزمینی، تامین آب روستاها با تنش مواجه است و مصرف آب در این مناطق همچنان نیازمند صرفه‌جویی است.
اخبار ویژه
صنعت گردشگری اصفهان امیدوار است با برقراری لغو روادید برای ورود اتباع چین که دوم تیر امسال به تصویب هیات وزیران رسید، سهم دیار گنبدهای فیروزه‌ای از گردشگران چینی افزایش چشمگیری یابد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان گفت: تا پایان امسال 8 هزار مددجوی کمیته امداد این استان مشغول به کار و خودکفا می‌شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان‌، گفت: در حال حاضر بیش از 55 سازمان مردم‌نهاد زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان در استان یزد فعالیت می‌کنند.
عضو شورای شهر شهرکرد گفت: مرکز مهارت‌آموزی بانوان با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان و کمیسیون فرهنگی 0 اجتماعی شورای شهر شهرکرد فعالیت خود را آغاز کرد.
قنات زارچ با طول 100 کیلومتر طولانی‌ترین قنات جهان است که بخش عمده‌ای از بافت تاریخی یزد را می‌پیماید؛ آب این قنات در مسیرش دستخوش تعرضاتی است که آب آن را هر روز آلوده‌تر می‌کند.

ابرطرحی در خدمت توسعه متوازن شهر اصفهان

بهره‌برداری از رینگ چهارم باعث جلوگیری از تردد ماشین‌های سنگین در وسط شهر می‌شود و عبور و مرور در شرق و شمال شرق اصفهان را روان می‌کند
شهری
سال‌هاست که کلان‌شهر اصفهان گرفتار بار ترافیک سنگین وسایل نقلیه درون‌شهری و برون‌شهری و آلودگی زیست‌محیطی است. 2 دهه است که خواسته مردم شمال شرق و شرق اصفهان این است
روزهای داغ بام ایران

روزهای داغ بام ایران

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری: لردگان با دمای 40 درجه گرم‌ترین منطقه استان است
دمای هوا در چهارمحال و بختیاری افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است و روزبه‌روز هوا در این استان گرم‌تر می‌شود.

راه‌اندازی 7 کانون سلامت در یزد

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این‌که ارتقای سطح آگاهی سلامت، همکاری‌های بین ‌بخشی و عدالت در این حوزه از مفاهیم اجتماعی سلامت است گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده 7 کانون سلامت در شهر یزد راه‌اندازی می‌شود.
برگزاری جشنواره‌ها برای رونق اقتصاد روستایی
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد از معرفی ظرفیت‌های روستاهای یزد در قالب جشنواره‌ها خبر داد.

کاهش خروجی سد زاینده‌رود

در استان اصفهان
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به کاهش خروجی سد زاینده‌رود گفت: در حال حاضر، ذخیره سد زاینده‌رود 796 میلیون متر مکعب است و خروجی سد زاینده‌رود به 74 متر مکعب رسیده است

وضع نگران‌کننده زنان آسیب‌دیده در اصفهان

در استان اصفهان
مدیر کل بهزیستی اصفهان گفت: زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب‌ اصفهان اصلا شرایط مناسبی ندارند و اصفهان محلی شده است که این زنان از شهرهای دیگر به آن پناه می‌آورند.

سرانه فضای سبز شهرکرد، بالاتر از میانگین کشوری

در استان چهارمحال و بختیاری
شهردار شهرکرد گفت: سرانه فضای سبز در مرکز چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین کشوری ۵۰ درصد بالاتر است.