• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67854
+
-

راه‌اندازی 7 کانون سلامت در یزد

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این‌که ارتقای سطح آگاهی سلامت، همکاری‌های بین ‌بخشی و عدالت در این حوزه از مفاهیم اجتماعی سلامت است گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده 7 کانون سلامت در شهر یزد راه‌اندازی می‌شود. 

به گزارش ایسنا، دکتر «محمدحسن لطفی» با بیان این‌که تنها کانون سلامت استان در محله «اسکان» شهر یزد فعالیت دارد اظهار کرد: با توجه به اقدامات و فعالیت‌های تعیین شده این کانون به ‌عنوان «نمونه» در سطح ملی مطرح است.

وی با اشاره به این‌که از مجموع کانون‌های سلامت پیش‌بینی‌شده 7 مورد در شهر یزد تشکیل می‌شود افزود: این کانون‌ها با هدف کمک به افزایش مشارکت مؤثر، کارآمد، پویا و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، خانواده و محله راه‌اندازی می‌شود. معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این‌که کانون‌ها تنها مختص به مناطق حاشیه شهر یا کمتر برخوردار نیست و در همه محله‌ها و شهرستان‌های مختلف استان دایر می‌شوند گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال کانون‌های سلامت محله در استان یزد افزایش می‌یابند.

لطفی در ادامه استفاده از ظرفیت‌های مردمی در محلات به نفع سلامت جمعی را ضروری دانست و بر مشارکت مردم در حوزه سلامت تأکید کرد.
این مسئول سطح سلامت مردم استان را 5/62 درصد دانست و بیان کرد: رتبه کشوری استان یزد در این زمینه ۲۷ است. معاون علوم پزشکی یزد عنوان کرد: باید با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مردم، افراد جامعه را در جریان بیماری‌ها قرارداد و با همکاری هم از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری کرد.  لطفی با بیان این‌که برای پیشگیری از انواع بیماری‌ها به همکاری بین بخشی همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری یزد نیاز است افزود: ۳۰ درصد سهم سلامت مربوط به افراد جامعه، ۴۵ درصد از آن حاکمیت و بقیه مربوط به‌ نظام سلامت است.

این خبر را به اشتراک بگذارید