• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67871
+
-

ایجاد اشتغال برای ۸ هزار مددجو تا پایان سال

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان گفت: تا پایان امسال 8 هزار مددجوی کمیته امداد این استان مشغول به کار و خودکفا می‌شوند.

«بهرام سوادکوهی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: برای اشتغال‌زایی و خودکفایی این تعداد مددجو 3 هزار میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات بانکی پیش‌بینی شد که متناسب با طرح و نوع حرفه اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: تاکنون اعتبارات اشتغال‌زایی این نهاد اختصاص نیافته است، اما با آغاز توزیع بودجه پرونده‌های متقاضیان بررسی و توزیع آن از طریق بانک انجام می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اصفهان ادامه داد: بر اساس استعدادسنجی صورت‌گرفته از مددجویان، ۱۲ هزار نفر امسال برای اشتغال و خودکفایی انتخاب شدند که 8 هزار نفر آنها وام دریافت می‌کنند.
وی با بیان این‌که سال گذشته ۱۱ هزار نفر آموزش‌های اشتغال‌زایی را فراگرفتند خاطرنشان کرد:  6۲۰۰ شغل جدید ایجاد شد و ۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به صورت قرض‌الحسنه به آنها اختصاص یافت.

سوادکوهی ادامه داد: خودکفایی مددجویان برای کاهش وابستگی به نهادهای حمایتی و حفظ عزت نفس آنها در اولویت قرار دارد و پس از اشتغال تا 5 سال تحت نظارت و حمایت‌ کمیته امداد خواهند بود و بعد از آن خودکفا می‌شوند.
کمیته امداد استان اصفهان ۱۰۷ هزار و ۹۴۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۲۰۴ هزار نفر را زیر پوشش دارد که از این آمار ۵۷ درصد سرپرست زن و ۴۳ درصد سرپرست مرد هستند.
به گفته مسئول این نهاد، در صورت تأمین به‌موقع منابع مالی به مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌توان با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ۲۰۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال در کشور ایجاد کرد.
از این تعداد فرصت شغلی ۷۰ هزار مورد از طریق راهبری شغلی کارآفرینان ایجاد خواهد شد که تحقق این امر به حل مشکل بیکاری منجر خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید