05
پنج شنبه 11 دی 1399
شماره 8125
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کرونا ؛ دوستان دور دشمنان بسیارنزدیک

یادداشت
می‌آید اما نگرانیم نکند یار به آغوش بهمن برود! برف نمی‌آید غصه بچه‌های برف ندیده را می‌خوریم، باران نمی‌آید دلواپسیم حنجره زخمی دوست نتواند غزل‌خوان شود!
ویژه
فیلم‌های کمدی یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در سینمای جهان شناخته می‌شوند و طرفداران زیادی دارند، اما باید پذیرفت ارزش یک فیلم کمدی خوب به کمدین‌هایی است که به‌خوبی در قالب نقش فرومی‌روند و با هنرنمایی‌شان مخاطب را به حس و حال خوب با خود همراه می‌کنند.
طرفداران شعر در همه این سال‌های پر فراز و نشیب بازار کتاب، همیشه تنور فروش کتاب‌های شعر را گرم نگه‌داشته‌اند.
​​​​​​​این روزها به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، موزه‌ها تعطیل هستند و بازدید از آنها امکانپذیر نیست اما در قلب پایتخت موزه‌ای وجود دارد که بخشی از آن در فضای باز دایر‌شده و به همین دلیل همیشه و در هر ساعتی از شبانه‌روز قابل‌بازدید است.
صید 6مدال طلا در یک دوره مسابقات پارا آسیایی، افتخاری نیست که به‌‌راحتی در ورزش ایران تکرار شود و شاهین ایزدیار، شناگر تیم ملی معلولان را باید به‌واسطه خلق چنین رکورد قابل اعتنایی تحسین کرد.
سال‌های قبل که خبری هم از کرونا نبود، باز به این فصل سال که می‌رسیدیم گردشگری‌هایمان کم و کمتر می‌شد و حتی به صفر می‌رسید؛ چون اساسا بیشتر ما باور داریم که فصل گردش و تفریح، بهار و تابستان است! چه برسد به امسال که کرونا هم مزید بر علت شده تا دیگر همان تک‌و‌توک گشت‌و‌گذارهای کوتاه‌مدت و نیم‌روزه زمستانی‌مان را هم کنار بگذاریم و در خانه بمانیم.
هرطرف که سر می‌چرخانیم، حرف از ناراحتی و نگرانی است. کرونا نه فقط به سلامت جسم ما، بلکه به سلامت روح و روانمان هم حمله کرده و شادی را از ما گرفته است.
محمدعلی بهمنی، از شعر و ادبیات در روزگار تلخی‌ها می‌گوید

جای دارو شعر می‌نوشم

وقتی از 9سالگی شعر بگویی، یعنی دنیایت از همان روزهای بازیگوشی‌های کودکانه تا عاشقانه‌های جوانی و سال‌های آرامش سپیدمویی، با شاعرانگی و غزل گره خورده است.
استندآپ‌هایم دردسرساز می‌شود

استندآپ‌هایم دردسرساز می‌شود

با استندآپ کمدی‌های جذابش در برنامه خندوانه شناخته و مسیر فعالیت‌هایش از خبرنگاری در سرویس سینمایی باشگاه خبرنگاران جوان به سوی بازیگری و اجرا کشیده شد.
موش‌هایی که آنالیزور می‌شوند
موش‌هایی که آنالیزور می‌شوند
مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی‌ رازی بیش از 90سال سابقه دارد و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز علمی و تحقیقاتی کشور شناخته می‌شود.
درست 1225پیش بود که بابک خرمدین به دنیا آمد؛ از نخستین کسانی که در ایران قیام علیه عباسیان و استیلای اعراب را آغاز کرد. البته سرنوشت غم‌انگیزی هم داشت؛ هرچند که بیش از 2دهه توانست در غرب و بخشی از مرکز ایران، خودی نشان بدهد و حسابی خلیفه عباسی را به دردسر بیندازد.

عصرانه به صرف کیک

از نوجوانی به آشپزی علاقه داشت و مدام در روزنامه و مجله‌ها به‌دنبال صفحه آشپزی می‌گشت.

افسانه هرکول خندان

فردوسی شیرین‌سخن در بیت مشهور توانا بود هر که دانا بود، ز دانش دل پیر برنا بود، توانا‌شدن و رهایی از ناتوانی‌ یا کم‌‌توانی‌ را در دانا‌شدن می‌داند.

شگفت‌انگیزهای پایتخت

تهران به‌عنوان پایتخت ایران، ویژگی‌های خاصی دارد که کمتر پایتختی در سراسر جهان می‌تواند با آن برابری کند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
اینجا سرای کاظمی است، خانه‌ای که هنوز ردپای معماری سنتی و اصیل ایرانی و اسلامی را می‌توان در آن پیدا کرد.
استیون هاوکینگ، دانشمند و فیزیک‌دان مشهوری بود، اما نه مثل همه دانشمندان مشهوری که می‌شناسیم.
بعد از استیلای اعراب مسلمان بر ایران، کار که به زمان امویان و عباسیان رسید، قیام‌ها یا شورش‌هایی نیز صورت گرفت. این شورش‌ها دلایل مختلفی داشت؛ از دلایل سیاسی و اجتماعی گرفته تا دلایل مذهبی و شخصی و اقتصادی.