21
پنج شنبه 11 دی 1399
شماره 8125
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سلام به 20سالگی، سلام به روزهای خوب دوچرخه، سلام به نوجوانانی که از 20سال پیش تاکنون با دوچرخه همراه شده‌اند و حالا یاران خوب دوچرخه هستند.
من الآن مدرسه هستم. امسال مدرسه‌ام را عوض کرده‌ام. چند ماه است در مدرسه‌ای درس می‌خوانم که چندبار بیش‌تر به آن‌جا نرفته‌ام! امروز با هماهنگی آمده‌ام این‌جا تا دست‌کم با در و دیوار و چند نفر از کادر مدرسه آشنا شوم. این‌جا همه‌چیز برایم عجیب و غریب است.
مرد، شیشه‌های مغازه را تمیز می‌کند. کلاه بافتنی‌اش را تا زیر ابروهایش پایین کشیده، یک دستش را توی جیبش کرده و با دست دیگرش پارچه‌ی رنگ‌و‌رو رفته‌ای را روی ویترین مغازه‌اش می‌کشد.
امتحان، غولی است که می‌خواهد حال ما را بگیرد! حضوری و غیرحضوری هم ندارد. معلم‌ها معتقدند آزمون‌های آنلاین و غیرحضوری، به همه‌ی ما یادآوری کرده که نمره، دلیلی برای برتری و شایستگی نیست؛ کسی که پشت فرمان درس‌خواندن نشسته و درست می‌راند، برنده‌ی این بازی است!
گفت‌وگو با «عباسعلی سپاهی‌یونسی»، شاعر ادبیات کودک و نوجوان

مرد شعر و دوچرخه و کارهای خوب

حتی اگر چهره‌اش را نشناسید، به محض دیدنش در خیابان می‌توانید حدس بزنید که شاعر است! «عباسعلی سپاهی‌یونسی»، همیشه لبخند می‌زند، آرام و خوش‌سخن است، معمولاً با دوچرخه تردد می‌کند، بیش‌تر وقت‌ها مقصدش به‌جایی در دل طبیعت می‌رسد و همیشه دنبال این است که دست کسی را بگیرد و به داد کسی برسد.
قسم به این شهر که تو در آنی

قسم به این شهر که تو در آنی

لَا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ وَأَنْتَ حِلٌّ بِهَذَا الْبَلَدِ قسم می‌خورم به این شهر، درحالی که تو در آن جای داری
صحنه‌ی معلق زندگی
صحنه‌ی معلق زندگی
نام دوسالانه‌ی ملی مجسمه‌سازی تهران که به گوشم می‌خورَد، اول از همه مجسمه‌های افراد معروف به ذهنم ‌می‌آید. وقتی وارد تالار وحدت می‌شوم، این تصور از بین می‌رود و با شکل‌های گوناگونی از هنرهای تجسمی روبه‌رو می‌شوم.
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
ژنده و ژولیده و از همه‌جا درمانده بود. دست به هر کاری می‌زد، نفعی نمی‌برد. خیال برش داشت که اگر شبانه به قصر پادشاه دست‌بُرد بزند آن‌قدر نصیبش می‌شود که دیگر تا آخر عمر دستش را جلوی کسی دراز نکند.
لابد باز هم مثل شماره‌های قبل دارید از روی تیتر و تصویرگری مکافات‌نامه قضاوت می‌کنید و پیش خودتان حدس زده‌اید که این قسمت از مکافات‌نامه درباره‌ی چیست. اما اشتباه می‌کنید!