3
پنج شنبه 11 دی 1399
شماره 8125
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

امکان استفاده نیست

دوچرخه
تصور کنید یک روز صبح، مانند همیشه به نزدیک‌ترین ایستگاه مترو می‌روید، اما می‌بینید چند ماشین و موتورسیکلت، درست جلوی در ورودی مترو پارک شده‌اند و امکان ورود و خروج نیست و در همین حال کسی مسئولیتی را در این زمینه برعهده نمی‌گیرند.
ویژه
سناریوهای تشخیص منبع انتشار بوی نامطبوع شهر تهران بررسی می‌شود. نشست تخصصی بررسی سناریوهای محتمل بوی نامطبوع شهر تهران با حضور مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار، نمایندگان شرکت آب و فاضلاب تهران، دبیر کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و شرکت خاکریز آب برگزار شد.
طرح محدودیت ارتفاعی در محله جماران، با تذکر تعدادی از اعضای شورای شهر تهران وارد صحن شورای شهر شد و یک فوریت آن به ‌تصویب اعضا رسید. براساس این مصوبه، ساکنان منطقه جماران نمی‌توانند بیش از ارتفاعی مشخص خانه‌سازی‌ کنند.

رنگ امید درکوچه‌های دوستی

اجرای طرح رنگ‌آمیزی بافت‌های فرسوده سبب افزایش حس تعلق شهروندان به محله‌ها شده است؛ طرحی که در مناطق 4 ،9 ،12 ،15 و 20 تهران با جدیت دنبال می‌شود
گزارش
رنگ‌آمیزی دیوار محله‌ها و طراحی کوچه‌ها، کاری مرسوم در دنیاست و نمونه چنین محله‌هایی در شهرهای کیپ تاون، استانبول، بوئنوس‌آیرس، فرانسیسکو و... وجود دارد. در کشورمان اگر روستای ابیانه را مستثنی کنیم،
ابهام در وضعیت لایحه «مالیات بر ارزش افزوده»

ابهام در وضعیت لایحه «مالیات بر ارزش افزوده»

لایحه مالیات بر ارزش افزوده که سهم شهرداری‌‌ها از مالیات کشور را مشخص می‌کند، بعد از بحث‌های فراوان و چند مرحله بررسی در مجلس، اکنون در دست شورای نگهبان است.
تأیید 1950میلیارد تومان اوراق مشارکت حمل‌ونقل عمومی
تأیید 1950میلیارد تومان اوراق مشارکت حمل‌ونقل عمومی
1950میلیارد تومان اوراق مشارکت سال99 شهرداری تهران در وزارت کشور تأیید شده و به سازمان برنامه و بودجه رفته است. مدیرعامل شرکت متروی تهران با اعلام این خبر به  همشهری گفت: «اوراق مشارکت سال99 به تأیید وزارت کشور رسیده است.

خبرهای کوتاه- درخواست کاشت نهال با سامانه۱۳۷

رئیس سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ از فعال شدن موضوع کاشت نهال در منازل شهروندان تهرانی در نرم‌افزار سامانه۱۳۷ از دی ماه تا یکم اسفندماه سال‌جاری خبر داد.