20
پنج شنبه 11 دی 1399
شماره 8125
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
«دوشان‌تپه» یکی از دروازه‌های قدیمی تهران بود و همینطور نام قریه‌ای در شرق شهر که به‌نوعی حومه تهران محسوب می‌شد. این قریه خوش‌آب‌وهوا که از محدوده ارک شاهی فاصله زیادی داشت، علاوه بر اینکه یکی از دروازه‌های دوره ناصری بود که حد و حصر تهران را مشخص می‌کرد، شکارگاه ناصرالدین‌شاه قاجار هم بود و بخشی از شهرت این دروازه و مکان در کتاب‌های تاریخی به همین دلیل است.
یکصد ساز سنتی ایرانی در ۴۷مدل مختلف ازجمله قیچک، رباب و دهلک توسط تجار ایرانی از سیستان و بلوچستان به چین صادر شد. به گزارش همشهری، این سازها که شامل قیچک، رباب، کمانچه، نقاره، دوتار خراسان، دوتار ترکمن، تنبک، قانون، سنتور، شورانگیز، بینجو، قیچک بلوچی و دهلک بود پس از ورود به چین، در محوطه سفارت ایران در پکن به نمایش در آمد.
تهران قدیم را چقدر می‌شناسید؟ اینجا ده حصارک تجریش است.
طرح روز
نیوجرسی: کتابی با نام والز‌آو دس Walls of Death نوشته دکتر رابرت‌ام‌کدزی که سال1874 میلادی منتشر شده و چنانچه‌کسی آن را بخواند کشته خواهد شد.
سئول: دادستانی کره‌جنوبی خواستار ۹سال حبس برای لی‌جه‌یانگ، معاون رئیس سامسونگ الکترونیک در جریان بررسی پرونده فساد دولتی شد.

عکس روز

پرواز کاکایی‌ها، نماد شهر بندرانزلی
فرار بزرگ اسکی‌باز‌ها از قرنطینه

فرار بزرگ اسکی‌باز‌ها از قرنطینه

زوریخ: بیش از 200گردشگر بریتانیایی که برای اسکی به استراحتگاه اسکی «وربیه» سوئیس رفته بودند، قوانین قرنطینه کرونا در این ناحیه را شکستند و شبانه از محل فرار کردند.
16شکارچی 540 حیوان را کشتند
16شکارچی 540 حیوان را کشتند
آزامبوجا: گروهی از شکارچیان در نزدیکی شهر «آزامبوجا» در حدود 60 کیلومتری شمال پایتخت پرتغال، در جریان یک بازی شکار ۵۴۰ حیوان ازجمله شمار قابل توجهی گوزن، آهو و گوزن وحشی را کشته‌اند.
«پناه بر رویا»، « فقط تویی که منم» و «باخه یعنی لاک‌پشت» عنوان 3کتاب تازه انتشار یافته از سوی انتشارات نیستان هستند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
امروزه همه کسب‌وکارها نیاز به نیروی انسانی دارند و بسیاری از آنها به‌دنبال داشتن یک تیم خلاق هستند.
اصلاح کیفیت محصولات کشاورزی از افزایش کمیت سخت‌تر و مهم‌تر است و باید کشاورزان در تولید محصول کیفی بکوشند تا بتوانند در بازار جهانی رقابت کنند.
از برخی راننده‌ها که می‌پرسی چرا دوبله پارک کرده‌ای می‌گویند جای پارک نیست، هرچند این بهانه خوبی برای مسدود کردن مسیر تردد مردم نیست اما برخی دیگر بی‌انصافی را از حد گذرانده‌اند،