12
یکشنبه 30 شهریور 1399
شماره 8042
کووید-19
122
122
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
آنچه درخصوص مصرف ویتامین‌ها مشخص است این است که این مکمل‌های دارویی می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند و با کمبود آنها بدن مستعد ابتلا به بیماری‌ها می‌شود، اما اینکه ویتامین‌هایی چون «دی»، «ای»‌ و «آ» می‌توانند به‌طور مشخص بدن را در مقابل کرونا ایمن کنند، هنوز به اثبات نرسیده است.
آنسو
بیش از 9‌ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد و این ویرس جان‌سخت، غیر از آنکه جان حدود یک‌میلیون نفر را گرفته، باعث تعطیلی‌ گسترده کسب‌وکارها هم شده است. اما در این میان کسب‌وکار‌های خانگی برای زنان در اغلب کشورها رونقی تازه گرفته‌ است.
پیامدهای جنبش‎های ضد‌واکسیناسیون و اقتصاد نئولیبرالی در جهان گریبان همه ما را در بحران کووید-19 گرفته است

واکسن تمام مشکلات ما را حل نمی‎کند

تأیید رسمی واکسن ویروس کرونا فقط آغاز کار است و تمام مشکلات ما را برای بازگشت به زندگی عادی حل نمی‌کند
رقابت برای واکسن SARS-CO-V2 به خوبی در جریان است. برای ما جذاب است تصور کنیم زمانی که نخستین واکسن برای استفاده انسانی تأیید می‌شود، بلافاصله تمام مشکلات این بیماری همه‌گیر برطرف خواهد شد اما این تمام ماجرا نیست. تولید گام‌به‌گام واکسن جدید، نخستین بخش از سفر دشواری است که قرار است به بازگشت به شکلی از زندگی عادی ختم شود. تولید صدها‌میلیون واکسن برای ایالات متحده - و چندمیلیارد واکسن برای کل جهان - کار بزرگی نیست. چالش‌های فنی و اقتصادی بسیاری وجود دارد که باید به طریقی پشت سرگذاشته شود تا در اسرع وقت میلیون‌ها واکسن تولید شود.