20
یکشنبه 17 تیر 1397
شماره 7425
دانش‌وفناوری
23023629
02123023913
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
توییتر برای مقابله با اکانت‌های جعلی یا دارای رفتارهای مشکوک عزم جدی دارد.
هنوز خیلی‌ها خاطرات هواپیماهای کنکورد و توپولف-۱۴۴ را به یاد دارند؛ه000واپیماهای مسافربری مافوق صوت جهان که می‌توانستند مسافت‌های طولانی را خیلی سریع‌تر طی کنند و به مقصد برسند.
حدود 2هفته است که 12پسربچه 11 تا 16ساله به همراه مربی فوتبال 25ساله خود در غاری در تایلند حبس شده‌اند و هنوز راهی فوری برای نجات آنها پیدا نشده است.
فعالان استارتاپی‌ در گفت‌وگو با همشهری از سرویس‌هایی گفته‌اند که دلیل‌ فیلتر شدن‌شان مشخص نیست و باعث ضرر اقتصاد دیجیتال شده است

سیاهه فیلترینگ سلیقه ای

روز اول که فیلترینگ در ایران جرقه زد، قرار بود سایت‌هایی که محتوای مستهجن، ‌سیاسی و مخل امنیت کشور داشته باشند، فیلتر شوند. چند سال بعد، تیغ این ابزار آنلاین سیم ارتباط شبکه‌های اجتماعی معروف جهان را برید و حالا چند وقتی است سایت‌هایی که خدمات زیرساختی، تبلیغاتی و... به کسب‌وکارهای نوپا ارائه می‌کنند.
خواب تابستانی کپلر

خواب تابستانی کپلر

ناسا اعلام کرد به‌دنبال پایین بودن میزان سوخت، تلسکوپ فضایی «کپلر» را در حالت خواب قرار داده است تا سوخت باقیمانده آن حفظ شود.
بازگشت «فرصت» به زندگی
بازگشت «فرصت» به زندگی
با وجود نگرانی علاقه‌مندان نجوم ناسا اعلام کرده که مریخ‌نورد «فرصت» Opportunity ، قابلیت فعالیت دوباره و ارسال سیگنال به زمین را خواهد داشت.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
کسب‌و‌کارهای سنتی را فراموش کنید؛ حالا ثروتمندترین افراد جهان را مدیران حوزه فناوری تشکیل می‌دهند.