24
دو شنبه 7 بهمن 1398
شماره 7868
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

باز هم گلی به جمال این سخنگو

یادداشت
رئیس‌جمهور فرانسه اخیرا ضمن سخنانی که درباره ایران اظهار داشت، از نام تحریف‌شده خلیج‌فارس استفاده کرد که واکنش درخور تحسین سخنگوی وزارت خارجه را برانگیخت.
ویژه
سازمان جهانی بهداشت در گزارشی هشدار داد سیگارهای الکترونیکی هم برای مصرف‌کننده و هم برای افرادی که در معرض دود آن قرار دارند مضرند.
اگر بنا باشد که جهان از فاجعه‌هایی که آن را تهدید می‌کند جان به در برد، مردمان باید بیاموزند که دامنه همدردی‌شان را گسترده‌تر کنند.
پس از اینکه رئیس‌جمهوری آمریکا از لوگوی نیروی تازه تاسیس موسوم به «نیروی فضایی» این کشور رونمایی کرد موجی از انتقاد‌ها و تمسخر‌ها نسبت به شباهت این لوگو با لوگوی سریال پیشتازان فضا، اینترنت را درنوردید.
طرح روز
​​​​​​​لندن: پلیس بریتانیا اعلام کرد استفاده از دوربین‌های تشخیص چهره LFT را در شهر لندن، پایتخت این کشور و با هدف مقابله با مجرمان آغاز کرده است.
​​​​​​​صوفیه: نظام بهداشتی بلغارستان با یک بحران جدی روبه‌رو است؛ سه‌ چهارم دانشجویان رشته‌پزشکی این کشور به فکر ترک وطن و مهاجرت به اروپای غربی، به‌ویژه اتریش و آلمان و همچنین کشورهای اسکاندیناوی هستند.

عکس روز

عکس روز
عبور از خط اضطرار با یک اسکلت

عبور از خط اضطرار با یک اسکلت

​​​​​​​آریزونا: مردی 62ساله با هدف عبور و مرور از خط اضطرار خیابان‌های آمریکا پیوسته با گذاشتن یک اسکلت روی صندلی عقب در شهر تردد می‌کرد.
حراج خانه خانواده قاتل‌های سریالی
حراج خانه خانواده قاتل‌های سریالی
​​​​​​​کانزاس‌: خانه نخستین‌ خانواده‌ای که تمامی آنها قاتل‌ سریالی بودند در آمریکا زیر چکش حراج رفت.
دریچه
​​​​​​​کتابخانه دانشگاه دوبلین ایرلند با 6میلیون نسخه کتاب بزرگ‌ترین کتابخانه‌ این کشور محسوب می‌شود.

نمادهای شهری؛ هویت شهروندی

نقد و نظر
شهرهای مشهور و بزرگ دنیا دارای نمادهای منحصر به‌ خودشان هستند که اغلب در معماری‌های شهری خود را نمایان می‌سازد؛ نمادهایی که بخشی از هویت شهروندان محسوب می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​پس از آنکه در سال گذشته بیش از 50درصد سهام شرکت ایران‌خودرو به بخش خصوصی واگذار و این شرکت از شمول شرکت‌های دولتی خارج شد، امسال نیز سازمان گسترش بیش از 50درصد سهام خود در کارخانه سایپا را به بخش خصوصی واگذار کرد.
​​​​​​​در کتاب «یکی بود که خودش نبود» بارون لامبرتو، پیرمردی 93ساله، ایتالیایی و ثروتمند است که با 24بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند.
از سه‌شنبه هفدهم دی‌ماه تا امروز وزن یکی از غم‌هایم در کنار تمام غم‌هایی که در این یک‌ماه بر دلمان آوار شد هر روز بیشتر و بیشتر شد.