• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 19 اسفند 1396
کد مطلب : 9063
+
-

حجاریان در نشست اصلاحات؛ امتداد انقلاب مطرح کرد:

عدالت؛ مهمترین خواسته مردم در انقلاب

یکی دیگر از سلسله نشست‌های اصلاحات همه‌جانبه در ایران روز پنجشنبه با موضوع «اصلاحات؛ امتداد انقلاب» برگزار شد و تئوریسین‌ها و فعالان سیاسی جریان اصلاحات از لزوم امتداد راه انقلاب براساس مفاهیم اصلاحات سخن گفتند.

سعید حجاریان در تحلیلی از چگونگی تحقق شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی گفت که تلاش برای عرفی‌‌کردن قدرت یکی از وظایف جدی اصلاح‌طلبان است. به گزارش ایسنا، حجاریان در این نشست که به همت حزب اتحاد ملت ایران اسلامی برگزار شده بود، گفت: مهم‌ترین خواسته مردم در انقلاب،  برقراری عدالت و رفع تبعیض‌های موجود بود. او گفت: متأسفانه با وجود اینکه در انقلاب از عدل علی(ع) بسیار سخن به میان آمد،  کسی تلاش نکرد تئوری خاصی از عدالت را برای شرایط ایران ارائه دهد و آن را به اجرا درآورد. دست ما در این زمینه بسیار تهی است.

قائم‌مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت هم در این نشست به نقش و جایگاه زن در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) به جایگاه زنان پس از انقلاب توجه داشتند اما اهدافی که برای جایگاه زنان متصور شدیم، تاکنون محقق نشده است.

آذر منصوری با تحلیل شرایط قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و نقش کمرنگ زنان در دوران پهلوی، به تلاش برای تغییر نگرش به زن در بعد از انقلاب اشاره و تأکید کرد: کسانی مثل خانم طالقانی و مرضیه دباغ و دکتر شریعتی خیلی کمک کردند که مردم به‌دنبال یافتن چهره دیگری از زن در انقلاب باشند؛ شاید بشود گفت مهم‌ترین دلیلی که باعث شد زنان با مبارزات انقلابی همراهی کنند تصوری بود که نسبت به چهره جدید زن در مقایسه با آنچه پهلوی ساخته بود، داشتند.

هادی خانیکی فعال سیاسی جریان اصلاحات هم با بیان خاطره‌ای از دهه70 گفته است: می‌‌خواستیم با رئیس دولت اصلاحات روایت خودمان را از انقلاب به مردم بگوییم، از انتشار مجله آیین به دولت اصلاحات رسیدیم. او هم که در این نشست سخن می‌گفت تأکید کرد: جامعه دستخوش تغییرات پر دامنه است، باید دید باز تعریف این مفاهیم در کجاست. وی با بیان 12عنوان مفاهیم اصلی اصلاحات که مدون هم شده، گفت: ایران هیچ آینده‌ای روشن‌تر از اصلاحات ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید